گردشگری و توریسم

هزار و ۲۴۶ راننده به دلیل تردد شبانه در خراسان جنوبی جریمه شدند

سرهنگ علیرضا عباسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اجرای طرح جامع محدودیت‌های کرونایی و ممنوعیت تردد شبانه، رانندگان خودروهایی که از ساعت ۲۱ تا چهار صبح در معابر درون شهری تردد کنند، جریمه و اعمال قانون می‌شوند.

وی گفت: برابر مصوبات ستاد ملی کرونا ممنوعیت تردد شبانه برای شهرهای با وضعیت قرمز و شهرهای نارنجی بالای ۲۰۰ هزار نفر است که در خراسان جنوبی شامل شهرهای طبس و بیرجند می‌شود.

طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها با همراهی مردم و اصناف خراسان جنوبی در حالی از روز شنبه ۱۵ آذر ماه وارد سومین هفته اجرا شد که با اعمال محدودیت‌های دوهفته‌ای ۶ شهرستان این استان از وضعیت قرمز خارج شدند.

خراسان جنوبی که اوایل شهریور امسال با افزایش بیماران تنفسی در این استان به وضعیت هشدار بازگشته بود، از ابتدای مهر ماه نمودار موارد ابتلا به کرونا و بستری در این استان روند صعودی گرفت و این روند افزایشی تا آبان ماه ادامه یافت به طوری که آمار مبتلایان جدید سه رقمی و فوتی‌های کرونا دورقمی شد.

براساس وضعیت مخاطره شیوع کرونا در استان خراسان جنوبی که قبل از آغاز طرح جدید محدودیت‌ها اعلام شده بود، هفت شهرستان این استان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و چهار شهرستان در وضعیت نارنجی (پرخطر) بودند و با رنگ‌بندی جدید که روز چهارشنبه ۱۲ آذر ماه گزارش شد، به جز شهرستان طبس که در وضعیت قرمز است، ۱۰ شهرستان دیگر استان در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

محدودیت‌های کرونایی متناسب با وضعیت و روند بیماری در هر شهر ادامه دارد و بر این اساس از صبح شنبه ۱۵ آذر ماه برای ۱۰ شهرستان خراسان جنوبی از جمله بیرجند (مرکز استان) محدودیت‌های گروه شهرستان نارنجی اعمال شد یعنی گروه‌های شغلی یک و دو اجازه فعالیت دارند و فعالیت گروه‌های شغلی سه و چهار ممنوع است در مورد ادارات و سازمان‌ها هم تا سقف ۵۰ درصد به تشخیص مدیر مربوطه، نیروها در محل اداره مشغول به کار می‌شوند.

همچنین ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است و خودروهای شخصی پلاک بومی شهرهای قرمز و نارنجی اجازه ورود به سایر شهرها را ندارند.