گردشگری و توریسم

مشارکت صنوف سبزوار در اجرای محدودیتهای کرونایی کاهش یافت

علی کیانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مشارکت صنوف سبزوار در پیروی از مصوبه ستاد ملی کرونا طی دو هفته گذشته ۹۶ درصد بود اما به سبب مشکلات اقتصادی همراهی مشاغل گروه ۲، سه و چهار این شهر در رعایت تعطیلی واحدهای صنفی به ۷۵ درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: از مجموع ۱۷ هزار واحد صنفی سبزوار صاحبان ۶ هزار واحد آن مشمول محدودیت‌های شغلی شده‌اند که ۳۵ درصد صنوف را در بر می‌گیرد.

رییس اتاق اصناف سبزوار گفت: گروههای بازرسی شامل فرمانداری، اصناف، صنعت و معدن، بهداشت، اماکن، نیروی انتظامی، بسیج و تعزیرات در سبزوار فعال هستند و به واحدهای صنفی که از مصوبات ستاد کرونا سرپیچی می کنند اخطار و تذکر داده می شود.

کیانی افزود: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، این محدودیت‌ها شامل مشاغل گروه یک از جمله نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها، مواد پروتئینی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، داروخانه‌ها و چاپخانه‌ها، تعمیرگاه‌ها و لوازم یدکی و مشاغل فنی نمی‌شود.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از شیوع ویروس همه‌گیر کرونا، توصیه‌های بهداشتی به سایر واحدهای صنفی این شهر ابلاغ شده است و چنانچه صاحب واحدی تخلف کند با او برخورد می شود.

رییس اتاق اصناف سبزوار گفت: سامانه تلفنی ۱۲۴ نیز آماده دریافت شکایات و گزارش‌های مردمی از نحوه عرضه کالا و خدمات است.

۱۷ هزار واحد صنفی زیر نظر ۴۱ اتحادیه در شهرستان سبزوار فعالیت دارند.

بر اساس آخرین آمار رسمی سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۲۹۴ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به بیماری کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۰ هزار و ۳۱۰ تن رسید.