گردشگری و توریسم

پنج تن از اهالی لامرد در جاده پارسیان قربانی سیلاب شدند

محمود قادری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سه تن از جانباختگان سیل در شهرستان پارسیان از یک خانواده و دو نفر جوان به نام های وحید زال ۲۵ ساله و وحید احمدی ۳۰ ساله همگی اهل لامرد بودند.

قادری تصریح کرد: وهب فرهمند ۴۱ ساله بهمراه همسر و فرزند ۶ ساله خود به نام آرتیا نیز از یک خانواده لامردی قربانی این سیل بی رحم شدند.

وی با تشریح جزئیات این حادثه گفت: این قربانیان سیل به دلیل عدم توانایی در هدایت و کنترل از مسیر جاده دستخوش سیلاب، منحرف و در منطقه فومستان شهرستان پارسیان و در فاصله حدود ۴۵ کیلومتری لامرد به دره سقوط و جان باختند.

قادری همچنین با هشدار به اهالی شهرستان لامرد و خطر وقوع سیل ، آبگرفتگی و طغیان شدید رودخانه ها و مسیل ها و شدت یافتن باران های سیل آسا در منطقه از مردم شهرستان لامرد خواست که از سفرهای غیر ضرور تا اطلاع بعدی و مساعد شدن شرایط جوی پرهیز و خانواده هایی که در مسیر رودخانه و مسیل ها در نزدیکی شهرستان پارسیان هستند نیز منطقه را ترک و به مکان‌های امن پناه ببرند.

سرپرست جمعیت هلال احمر لامرد تصریح کرد: همچنین در جریان سیل پارسیان نیز سه خودروی آسیب دیده و گرفتار در سیل توسط این جمعیت و با همکاری هلال احمر پارسیان نجات یافتند.

وی همچنین از خطر ریزش کوه در مسیر لامرد به پارسیان نیز خبر داد و گفت: هم اینک در طول مسیر چندین نقطه دچار خطر ریزش سنگ شده است.

قادری یادآور شد: احتمال آنکه افراد دیگری نیز گرفتار حادثه و غرق در سیل شده باشند نیز وجود دارد که با همکاری هلال احمر شهرستان پارسیان کار امدادرسانی و جستجو برای یافتن افراد و یا خودروهای گرفتار در سیل همچنان با قوت ادامه دارد.

شهرستان لامرد در جنوب فارس واقع شده است.