گردشگری و توریسم

۱۶ آذر سند استکبار ستیزی مردم ایران است

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اصفهان روز یکشنبه در بیانیه خود افزود: ۱۶ آذر، نماد بیداری انسان‌هایی آگاه بر تاریکی‌های زمانه خویش و نماد همیشه در صحنه و هوشیار بودن دانشجو و دانشگاه در تمامی تحولات کشور است.
این نهاد دانشجویی افزود: حافظه تاریخی ملت و به خصوص دانشجویان که نماد آگاهی و بیداری هر جامعه ای هستند، هیچ گاه جنایات و خیانت دولت آمریکا را در حق خود فراموش نخواهند کرد.
در این بیانیه با اشاره به ترور محسن فخری‌زاده دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رییس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیک، آورده است: این جنایت نمادی دیگر از هجمه همه‌جانبه فتنه‌ها علیه انقلاب اسلامی و نشان دهنده اتحاد آمریکا، اسراییل، اسلام آمریکایی و منافقین بود.
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اصفهان تاکید کرد: ترور دانشمند هسته‌ای متعهد مغضوب منافقین، به قصد ایجاد ناامنی و آشوب و سد کردن راه توسعه و تعالی نظام اسلامی از یک سو، و ایجاد رخنه در تداوم نهضت علمی مردم ایران و انرژی هسته‌ای به عنوان نماد پیشرفت علمی انقلاب اسلامی علی‌رغم تحریم‌ها، زورگویی‌ها، آپارتاید هسته‌ای، ارعاب دانشمندان این مرزو بوم برای توقف و ایجاد فتنه و دامن زدن به بدبینی داخلی از سوی دیگر انجام شد.
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اصفهان با تبریک روز ۱۶ آذر خاطر نشان می‌کند: یکی از خواسته‌های پرتکرار و مؤکد رهبر معظم انقلاب اسلامی، مساله مقابله و هوشیاری در برابر خطر نفوذ دشمن است.
این بیانیه با تاکید بر اینکه دشمنان انقلاب از حربه‌های مختلفی علیه نظام اسلامی استفاده کرده‌اند، آورده است:هم اینک یکی از پرخطرترین طرح‌های دشمن علیه نظام اسلامی نفوذ است.
در این بیانیه با اشاره به هشدارهای رهبر معظم انقلاب در خصوص خطر نفوذ افزوده است: بنابراین باید همگان چه مسوولان و چه مردم نسبت به نفوذ دشمن در ابعاد مختلف هوشیار بوده و ذره‌ای غفلت نورزند چراکه این مساله هزینه‌های بزرگ و جبران‌ناپذیری را در پی خواهد داشت.
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اصفهان در این بیانیه با اعلام بیعت مجدد با آرمان‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و شهیدان راه مکتب سرخ حسینی و رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای، اضافه می‌کند: عهد و پیمان می بندیم تا رسیدن به تمدن نوین اسلامی از پای نخواهیم نشست و نخواهیم گذاشت حرکت رو به رشد تولید علم و فن آوری در کشور لحظه‌ای متوقف گردد و با جد و جهد خود در عرصه‌های مختلف علمی؛ فرهنگی؛ سیاسی  در جهت تقویت ساخت درونی نظام از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.
این بیانیه خاطر نشان می‌کند: دانشجوی امروز بدون شک در کسب معارف دینی و پایبندی به ارزش‌های انقلابی و اسلامی چیزی کم از دانشجوی دیروز ندارد و به مراتب قوی‌تر هم شده است و به واسطه روحیه عدالت طلبی و آرمان‌خواهی که در هویت دانشجوی در طراز انقلاب اسلامی نهفته است در مقابل نفوذ دشمن به راحتی کوتاه نخواهد آمد و ذلت را می شناسد، از او بیزار است و برای تحقق عدالت و ستاندن حق مظلوم کوتاه نخواهد و در جهانی کردن انقلاب اسلامی و تعمیق بخشی به نفوذ انقلاب اسلامی از تلاشی فروگذار نخواهد بود.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اصفهان همچنین با اشاره به نیازهای روزمره و اضطراری جامعه تصریح کرد: براساس این ضرورت‌ها گمان نشود فعالیت‌های علمی جایگاهی ندارد و وقتی مشکلات برطرف شد به مسائل علمی پرداخته خواهد شد.
۱۶ آذر  سالروز شهادت سه دانشجوی دانشگاه تهران به نام‌ شهیدان احمد قندچی، مصطفی بزرگ‌نیا و شریعت رضوی در سال ۱۳۳۲ است که در اعتراض به دخالت  امریکا و انگلیس در امور ایران و سفر “ریچارد نیکسون” معاون رییس جمهوری آمریکا  در دانشگاه تهران شهید شدند.