گردشگری و توریسم

اعزام ۲ کشتی گیر به رقابت‌های جهانی بلگراد نتیجه خرد جمعی است

«غلامرضا محمدی» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری دور برگشت لیگ کشتی آزاد ایران اظهار داشت: تصمیم فدراسیون برای برگزاری لیگ برتر بسیار عالی بود و دور برگشت این لیگ نیز با کیفیت بهتری برگزار می‌شود. برگزار منظم لیگ می‌تواند به کشتی کمک کند.

محمدی در ادامه با اشاره به در پیش بودن مسابقات کشتی آزاد صربستان عنوان کرد: کادرفنی از طرق روابط بین‌الملل فدراسیون کشتی پیگیر حضور تیم‌های مختلف در صربستان است و با سنجیدن شرایط آن مسابقات و فینال لیگ کشتی ایران که ۲۸ آذرماه برگزار می‌شود تصمیم بر آن شد تا تنها ۲ نماینده به این مسابقات اعزام کند. اگر نماینده بیشتری به مسابقات جهانی صربستان اعزام می‌شد ممکن بود بر روی کیفیت لیگ تاثیر بگذارد و موجب اعتراض باشگاه‌ها شود. رحمان عموزاد و امیرمحمد یزدانی ۲ نماینده ایران در مسابقات صربستان هستند. 

سرمربی تیم ملی کشتی‌آزاد ایران درباره چرایی این تصمیم افزود: تصمیم اعزام تنها ۲ نماینده به مسابقات صربستان به تنهایی گرفته نشده بلکه حاصل یک خرد جمعی در فدراسیون است. ما اگر شرایط داشتیم شمار بیشتری نماینده به این مسابقات اعزام می‌کردیم. 

 پس از لغو رقابت های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۰ در بلگراد پایتخت صربستان به دلیل شیوع کرونا، اتحادیه جهانی کشتی اعلام کرد رقابت های جام جهانی انفرادی با جوایز نقدی در هفته پایانی آذر به میزبانی بلگراد برگزار می شود.