گردشگری و توریسم

۲۹ درصد دانش‌آموزان آذربایجان‌غربی از بسته‌های آموزشی بهره‌مند هستند

مهین منافی روز شنبه در گفت و گو  با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از ابتدای سال تحصیلی تاکنون افزون بر ۷۱ درصد دانش آموزان استان که ۵۰۱ هزار نفر را شامل می‌شود، در سامانه “شاد” احراز هویت شده اند، افزود: تحت پوشش بردن دانش آموزان مناطق مرزی مهمترین اولویت این نهاد است تا این دانش آموزان از چرخه آموزش باز نمانند.

منافی با اشاره به اینکه از این تعداد ۴۴۴ هزار و ۹۵۶ نفر به صورت آنلاین در شبکه شاد فعال هستند، گفت: ۹۷.۸ درصد مدیران و ۹۳.۸ درصد معلمان استان نیز در سامانه شاد هستند ولی معلمان پایه‌های عشایری در کنار فعالیت در شاد در مدارس به صورت نیمه حضوری حضور دارند چرا که در برخی مناطق صعب العبور دسترسی به اینترنت دشوار است.

وی با بیان اینکه شبکه شاد و آموزشهای مجازی موجب شده تا بسیاری از دانش آموزان ترک تحصیل کرده استان به چرخه آموزش بازگردند، افزود: طبق بررسی های انجام شده در مناطق مختلف آموزشی استان شبکه شاد فرصتی بوده تا کودکانی که به علت کار و یا شرایط اقتصادی خانواده و یا مشکلاتی مانند سرویس رفت و امد قادر به تردد نبودند با استفاده از بسته های آموزشی دوباره به چرخه آموزش بازگردند.

وی بیان کرد: ۲۸۶ دانش آموز ترک تحصیل کرده امسال در مقطع ابتدایی به چرخه آموزش بازگشته‌اند و شناسایی و آمارگیری سایر دانش آموزان مقاطع بالاتر در دست اقدام است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی اضافه کرد: به علت نبود زیرساختهای اینترنتی ۱۰۸ روستای مرزی تحت پوشش شبکه شاد نیست که معلمان و راهنمایان آموزشی با تحمل مشقت های مناطق صعب العبور به مانند همیشه برای دانش آموزان این مناطق بسته های آموزشی تهیه و ارائه می‌کنند.

منافی گفت: در تابستان امسال با همکاری آموزش و پرورش و مسوول آی تی استان یکهزار و ۷۱۱ مدرسه روستایی و یکهزار و ۵۲۵ مدرسه شهری تحت پوشش اینترنت قرار گرفتند.

آذربایجان غربی دارای افزون بر ۶۲۰ هزار دانش آموز است گستردگی جغرافیایی این استان موجب شده تا مدارس روستایی از پراکندگی بسیاری برخوردار باشند که روند آموزش را با دشواریهایی مواجه می‌کند.