گردشگری و توریسم

مازندران در یک قدمی آمار چهار رقمی بیماران بستری کرونایی

به گزارش ایرنا ، طبق گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل ، در حال حاضر ۷۸۰ بیمار کووید-۱۹ در بیمارستان های زیر پوشش این دانشگاه بستری هستند. از این تعداد ۱۶۹ نفر به خاطر وخامت وضعیت در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

همچنین ۸۸ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان های زیرمجموعه این دانشگاه مربوط به ۲۴ ساعت گذشته است در حالی که در این مدت ۵۹ بیمار کووید-۱۹ پس از بهبودی نسبی از بیمارستان ترخیص شدند.

طبق  گزارش دانشگاه علوم پزشکی بابل ، هم اکنون ۱۶۴ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان های زیر پوشش این دانشگاه بستری هستند که از این تعداد ۳۹ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند. آمار بیماران کرونایی جدیدی که طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های بابل بستری شدند هشت نفر اعلام شده است در حالی که در این مدت تنها سه نفر پس از بهبودی نسبی ترخیص شدند.

مازندران امروز شانزدهمین روز اجرای طرح محدودیت های جامع کرونایی را پشت سر گذاشته است. روند افزایشی شیوع کرونا سبب شد تا تعداد شهرستان های دارای وضعیت قرمز این استان از سه مورد در اول ماه آذر همزمان با آغاز اجرای محدودیت های جامع اکنون به پنج شهرستان افزایش یابد.

در حال حاضر شهرستان های ساری ، آمل ، محمود آباد ، نور و گلوگاه در میان ۲۲ شهرستان مازندران دارای وضعیت قرمز و بقیه نارنجی هستند. البته در مدت ۲ هفته اجرای محدودیت های جامع شهرستان بهشهر که دارای وضعیت قرمز بود به نارنجی تغییر وضعیت داد.

بررسی آماری روند افزایشی بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در مازندران نشان می دهد که طی ۲ هفته اجرای طرح محدودیت های جامع حدود ۲۰۰ بیمار به تعداد بستری ها اضافه شده است. آمار بیماران کرونایی بستری در روز ۳۰ آبان در بیمارستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل ۷۵۱ نفر بود .