گردشگری و توریسم

مراسم عروسی در بندرترکمن با دستگیری داماد نیمه‌کاره ماند

به گزارش روز شنبه روابط عمومی دادگستری گلستان، دادستان بندرترکمن گفت: برگزاری این عروسی به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی با گزارش شبکه بهداشت و نیروی انتظامی متوقف و داماد بازداشت شد.

علیرضا مزیدی اظهار داشت: برای حفظ سلامت مردم با هیچ فرد و گروهی تعارف نکرده و با تهدید کنندگان سلامت مردم در هر مراسم و برنامه‌ای برخورد قانونی می‌شود.

طبق اعلام امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا، وضعیت شیوع کرونا در هفت شهر کشور از جمله بندرترکمن فوق قرمز است.

دادستان بندرترکمن افزود: برای متخلفان به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی و نقض مصوبات ستاد مقابله با کرونا پرونده قضایی تشکل می‌شود.

چندی قبل هم یک داماد آق قلایی چند روز پس از مراسم عروسی خود بر اثر کرونا جان خود را از دست داده بود.

در حال حاضر گرگان، آق‌قلا، بندرترکمن، گمیشان، گنبدکاووس، علی‌آبادکتول، مراوه تپه، کلاله و بندرگز در وضعیت قرمز و کردکوی، رامیان، آزادشهر، مینودشت و گالیکش در وضعیت نارنجی و هشدار شیوع کرونا قرار دارند.

هادی حق‌شناس استاندار گلستان در جلسه امروز ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: در روزهای اخیر تعداد افراد بستری مبتلا به کووید ۱۹ در بندرترکمن روزانه بیش از هشت بیمار بوده و طبق شاخص وزارت بهداشت این شهر وضعیتی فراتر از قرمز پیدا کرده است.

در حال حاضر ۳۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان بندرترکمن بستری هستند .

براساس شاخص وزارت بهداشت اگر شهرستانی به ازای هر صد هزار نفر ۱۰ بیمار مبتلا به کرونا داشته باشد در وضعیت قرمز شیوع این بیماری قرار می‌گیرد.

طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ ، شهرستان بندرترکمن ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد.