گردشگری و توریسم

هیل: ترامپ پس از شکست در انتخابات آمریکا اشتغالزایی را رها کرد

به گزارش ایرنا، نشریه هیل بامداد شنبه نوشت، در حالیکه اقتصاددانان انتظار داشتند که در ماه نوامبر (آبان-آذر) ۴۰۰ هزار فرصت شغلی در آمریکا فراهم شود اما براساس گزارش وزارت کار ایالت متحده در این مدت تنها ۲۴۵ هزار شغل ایجاد شده است.

این در حالی است که ترامپ یک ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای کسب رای بیشتر ۶۱۰ هزار شغل ایجاد کرده بود.

روند کاهش رشد اشتغالزایی در آمریکا در ماه نوامبر در حالی ادامه دارد که با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور انتظار می‌رود در ماه‌های آینده، تاثیرات منفی ناشی از این بیماری مرگبار بر اقتصاد آمریکا بیشتر نمایان شود.

با گذشت نزدیک به یکسال از شیوع کرونا در امریکا اگرچه دولت این کشور توانسته نرخ بیکاری ناشی از کووید ۱۹ را از ۲۱ میلیون به ۱۱.۶ میلیون نفر کاهش دهد، اما همچنان ۹.۴ میلیون نفر دیگر هنوز بیکار هستند و زمستان پیش رو شرایط در این زمینه را سخت‌تر خواهد کرد.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در آمریکا تا کنون ۱۴ میلیون و ۷۶۱ هزار نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده و بیش از ۲۲۴ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

شمار بهبود یافتگان نیز بیش از هشت میلیون و ۶۵۷ هزار نفر گزارش شده است.

امریکا در حالی شاهد افزایش شیوع کرونا و افزایش مرگ و میر است که دولت ترامپ با توجه به عدم کسب پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری مهار روند بیماری را در کشور متوقف کرده و تنها بر ادعای انجام تقلب در انتخابات متمرکز شده است.

دکتر آنتونی فاوچی متخصص بیماری های عفونی آمریکا گفت که اگرچه مردم از فاصله‌گذاری اجتماعی خسته شده‌اند، اما باید تا زمان تهیه واکسن مقاومت کنند.

در حال حاضر، بیشتر ایالت‌های آمریکا برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، محدودیت‌های تازه‌ای وضع کرده‌اند.