گردشگری و توریسم

امارات مدعی حمایت از ملت فلسطین شد

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، «لانا زکی نسیبه» نماینده دائم امارات در سازمان ملل روز پنجشنبه هنگام بررسی بند مربوط به موضوع فلسطین در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: دولت و ملت امارات بر پایبندی دائم و تاریخی خود درحمایت از ملت  برادر فلسطین برای رسیدن به حقوق مشروع خود و بر اساس قانون بین الملل و قطعنامه های ذیربط سازمان ملل تاکید دارد.

وی گفت: امارات برای موضوع فلسطین اهمیت زیادی قائل بوده و آن را در  صدر اولویت های سیاست خارجی خود قرار داده است.

مقام اماراتی ادعا کرد که کشورش از موضع قاطع خود در حمایت از تشکیل دولت مستقل فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی بر اساس قوانین بین الملل و ابتکار صلح عربی دست نخواهد کشید.

وی گفت: تحقق این امر، تلاش و حمایت از ابتکاراتی را می طلبد که هدف آن فراهم کردن زمینه مناسب برای تحقق صلح و اجرای طرح تشکیل دو کشور است.

نماینده دائم امارات در سازمان ملل از امضای معاهده اخیر کشورش با رژیم صهیونیستی به عنوان «توافقنامه ابراهیمی» نام برد و ادعا کرد که که این معاهده به برقراری صلح در خاورمیانه کمک می کند.

قرارداد سازش میان امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی شامگاه سه شنبه (۲۵ شهریور ۱۳۹۹) به صورت رسمی در حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا امضا شد و این دو کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست ها آشکار و رسمی کردند.

این اقدام موجی از خشم را در میان کشورهای اسلامی به ویژه گروه‌های فلسطینی به دنبال داشت. گروه های مقاومت این اقدامات را خنجری بر پشت آرمان های آزادی خواهانه ملت فلسطین توصیف کرده بودند.

چندی پیش «یوسی کوهن» رییس دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی گفته بود که امارات متحده عربی و بحرین به شیوه ای غیرعادی با اسرائیل سازش کردند.