اماکن دیدنی ایران

با بزرگترین دره الوند آشنا شوید!/دره مراد بیگ/فیلم


قاصدک 24

موقعیت ویژه ی این دره باعث شده تا این مکان به یکی از زیباترین مناطق و نقاط بکر همدان تبدیل شود که طبیعتگردان و گردشگران را به خود جذب می کند.

به گزارش«توریسم آنلاین»: این دره در یک نقطه بسته‌ قرار گرفته و به همین دلیل رفت و آمد در آنجا بسیار محدود و کم بوده‌ است در حالیکه برخلاف این دره، دره‌های دیگر کوهستان الوند مثل دره ماوشان‌رود یا دره امامزاده کوه و دره گنج‌ نامه بر سر راه‌های باستانی قرار گرفته بودند.

در نقطه ای که این دره‌ قرار گرفته است تنها پل ارتباطی که از مسیر دره‌ چشمه فرشه با روستای پشت کوه که آن هم در فصول خشک سال امکان ارتباط وجود دارد، راه مالروی انتهای دره‌ است.

مسیر دسترسی به دره مرادبیگ
برای رفتن به دره مرادبیگ، به همدان سفر کنید و از میدان امام خمینی (ره)  که از میدان های اصلی و در مرکز شهر همدان واقع است به سمت خیابان بوعلی سینا بروید، پس از طی یک مسیر ۶۵۰ متری به میدان بوعلی سینای شهر همدان می ‌رسید، و از این میدان همچنان مستقیم به راه خود در خیابان بوعلی سینا ادامه دهید بعد از یک کیلومتر به خیابان جهاد وارد می شوید، پس از طی ۸۵۰ متر وارد میدان بعثت شده و از آنجا به خیابان شهرداری وارد شوید. حدود ۷۵۰ متر از خیابان شهرداری را بروید تا به میدان بیمه رسیده و از خیابان شهید مصیب مجیدی هم عبور کنید. ۶۰۰ متر از این خیابان را که گذراندید به جاده‌ ی دره‌‌ی مرادبیگ می‌ رسید. در این جاده به مسیر خود تا حدود یک کیلومتر ادامه دهید تا دره‌ی زیبای و دیدنی مراد بیگ را در مقابل خود ببینید.