گردشگری و توریسم

بنز قاچاق در یزد توقیف و متهم بیش از هفت میلیارد ریال جریمه محکوم شد

به گزارش ایرنا، علی اکبر مختاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ماموران پس از بررسی موضوع متوجه شدندکه خودرو فاقد شماره بدنه است و آن را به ظن قاچاق توقیف و گزارش را به شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی استان ارسال کردند.

وی با اشاره به اینکه پرونده پس از بررسی در شعبه و احراز تخلف به موجب حکم قطعی در شعبه تجدید نظر ویژه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی متهم محکوم شد و ادامه داد: همچنین پرونده ۹۶ دستگاه ماینر قاچاق که به همت ماموران نیروی انتظامی استان  از ۲ نفر کشف شد به شعبه ویژه قاچاق کالا وارز تعزیرات حکومتی شهرستان ابرکوه ارسال شد .

مختاری با اشاره به اینکه پرونده پس از بررسی در شعبه و احراز تخلف به موجب حکم قطعی در شعبه تجدید نظر ویژه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی محکوم شد، بیان کرد: متهمان به دلیل مباشرت در قاچاق کالای گمرکی و عرضه و فروش دستگاه های مستعمل استخراج ارز دیجیتال ماینر و نداشتن هیچ گونه مجوزی  به پرداخت ۲ میلیارد و ۸۹۴ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند .

این مسوول همچنین به حمل ۳۲ هزار لیتر نفت گاز قاچاق از سوی  فردی خبر داد و گفت: متهم به دلیل مباشرت در قاچاق فرآورده‌های نفتی و نداشتن مجوز برای فعالیت، قاچاق کالا محرز و مسلم بود که متهم علاوه بر ضبط سوخت به پرداخت پنج میلیارد و ۲۷۱ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

قاچاق کالا در هر اقتصادی سبب مختل شدن شاخص‌های رقابت، شفافیت، کیفیت، سلامت و بهداشت محصول  و افت اثربخشی سیاست‌گذاری‌ها و فقر کارآمدی مدیریت بازار می‌شود و فرایندی تمام برای اقتصاد سالم است.

یزد موقعیت ویژه‌ای در اتصال استان‌های جنوبی و شرقی ایران به مرکز، شمال و غرب کشور دارد و با توجه به موقعیت آن در مسیر کریدور شمال – جنوب، بعضا راه های آن برای انتقال کالای قاچاق مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

روزانه حدود ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو سبک و سنگین از جاده های یزد تردد می‌کند.