گردشگری و توریسم, گردشگری ورزشی

پنج باشگاه ورزشی خراسان شمالی پلمب شد

هادی جودی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بازرسی های محسوس و نامحسوس از اماکن ورزشی استان توسط ۲۵ گروه ارزیاب، افزود: ۱۰ باشگاه ورزشی بجنورد نیز به دلیل فعالیت مخفیانه در شرایط قرمز کرونایی، در آستانه پلمب شدن هستند.

وی با اشاره ابلاغیه ستاد کرونای استان برای فعالیت های ورزشی شهرستان ها یادآور شد: در شهرستان های بجنورد، اسفراین و مانه و سملقان که وضعیت قرمز کرونایی دارند، هرگونه فعالیت ورزشی در فضاها و اماکن ورزشی روباز و سرپوشیده تا اطلاع ثانوی تعطیل و ممنوع است.

جودی افزود: فعالیت های ورزشی در شهرستان فاروج، شیروان، گرمه، جاجرم و رازجرگلان که دارای وضعیت نارنجی کرونایی هستند،  تنها در فضاهای روباز و با در نظر گرفتن محدودیت ساعات فعالیت و رعایت دستورات بهداشتی مجاز است.

وی با ابراز رضایت از همراهی عمده مدیران باشگاه‌ها در اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله گشایش و فعالیت باشگاه های ورزشی، می‌توانند با اداره بازرسی و رسیدگی به شکایات اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی تماس بگیرند تا مورد پیگیری قرار گیرد.

براساس برآوردهای سه ماه پیش اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی، شیوع ویروس کرونا، باعث کاهش ۱۲ میلیارد ریالی درآمد باشگاه‌های خصوصی این استان و متضرر شدن بسیاری از مربیان و باشگاه‌داران شده است.

خراسان شمالی ۲۹ هزار ورزشکار سازمان یافته دارد که در قالب ۴۹ هیات ورزشی فعال هستند.