گردشگری و توریسم

منع ترددهای شبانه در شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی اعمال می‌شود

حسین ذوالفقاری روز چهارشنبه در حاشیه نشست ستاد کرونای تهران در جمع خبرنگاران افزود: مردم باید این محدودیت ها را رعایت کنند تا با کمک همدیگر بتوانیم زنجیره شیوع بیماری کرونا را قطع کنیم و وضعیت بیماری در شرایط قابل کنترل بیشتری قرار گیرد.

تعداد شهرها با وضعیت قرمز به ۹۶ شهر تقلیل یافت
 
رییس کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: تعدادی از شهرهای کشور در ۲ هفته گذشته از وضعیت قرمز خارج شدند.

ذوالفقاری افزود: در ۲ هفته گذشته حدود ۱۶۰ شهر وضعیت قرمز داشتند که این تعداد به ۶۴ شهر تقلیل یافته است.

وی بیان داشت: محدودیت های کرونایی وضعیت قرمز از روز شنبه هفته آینده در ۶۴ شهر اعمال می شود و محدودیت های بقیه شهرها هم بر اساس وضعیت آنها خواهد بود.

رییس کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: اگر بخواهیم از محدویت ها کاسته شود باید پروتکل های بهداشتی را به دقت اعمال کنیم تا وضعیت شهرمان در حالت پایین تری قرار گیرد و محدودیت ها کاهش پیدا کند.

ذوالفقاری افزود: محدودیت ها از این پس به صورت هوشمند اعمال می شود به این معنی که شهرهای کشور بر اساس ارزیابی هفتگی در هر وضعیتی که قرار می گیرند، محدودیت های خاص آن وضعیت شامل زرد، نارنجی یا قرمز برای آنها اعمال می شود.

وی تاکید کرد: وضعیت شهرها در هفته آینده، امروز طی اطلاعیه ای اعلام خواهد شد. 

ذوالفقاری گفت: از روز شنبه تا آخر هفته آینده محدودیت های شهرها بر اساس وضعیت آنها ادامه پیدا می کند. مثلا برخی از شهرها که در گذشته وضعیت نارنجی یا زرد داشتند و اکنون به وضعیت قرمز رسیده اند، محدودیت های شهرهای با وضعیت قرمز برای آنها درنظرگرفته می شود.