گردشگری و توریسم

آموزش بیش از ۱۲ میلیون فرهنگی در طرح کنترل وزن دانش آموزان

به گزارش شامگاه سه شنبه روابط‌عمومی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت، اطلاعیه طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان بطور رسمی  از سوی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش صادر شد.

در این اطلاعیه آمده است:به دنبال همکاری تمامی فرهنگیان در طرح کوچ و نیاز به آموزش کلیه پرسنل آموزشی کشور، ۱۸ساعت آموزش ضمن با موضوع آشنایی با بسته تحولی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم، با کد ۹۹۵۰۶۸۱۴ برگزار شد که طی آن ۱۲میلیون و ۵۱۷هزار و ۹۰۲ نفر/ساعت معلم و فرهنگی، مشتمل بر مدیران، معلمین، معاونین  مدارس کشور، تحت آموزش چگونگی مداخلات موثر در طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان قرار گرفتند.

همچنین در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: در این دوره ضمن خدمت، سرفصل‌ها و موضوعاتی چون آشنایی با عوارض چاقی و اضافه وزن در دانش‌آموزان، اهمیت و ضرورت طرح، راه‌های پیشگیری، فعالیت‌های ورزشی مناسب، آشنایی با تغذیه سالم دانش‌آموزان، اجرا و کنترل فعالیت‌های بدنی دانش‌آموز در منزل، فعالیت‌های مدرسه‌ای به شرکت‌کنندگان آموزش داده شد.

در بخش پایانی این اطلاعیه تاکید شده است:  دوره آموزش ضمن خدمت برای مداخلات موثر تحت عنوان “نحوه ارزیابی، غربالگری و اجرای مداخلات در پروژه کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان” برای کلیه عوامل اجرایی و نظارتی این پروژه با ۱۶ساعت آموزشی و با کد ۹۹۵۰۶۸۲۷ بر روی سامانه LTMS فرهنگیان کشور  قرار گرفته و در حال اجرا است.

به گزارش ایرنا، وزارت آموزش و پرورش بسته محتوای علمی برای طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان تدوین کرد و این پروژه را با یاری معلمان، دبیران، مدیران مدارس، مراقبان، دبیران تربیت بدنی و روسای مناطق و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها  از یک ماه گذشته کلید زده است.

بر اساس طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان قرار است از ۳ آبان تا ۳۰ بهمن ماه برنامه هایی در زمینه راهنمایی،  حمایت و مشاوره کنترل تغذیه و افزایش تحرک بدنی، برای دانش آموزان اجرایی شود.  همچنین از دوم تا هشتم اسفند انجام امور مربوط به غربالگری و ارزیابی ثانویه دانش آموزان نیز برنامه ریزی شده است.

وزارت آموزش و پرورش در طرح کوچ با مشارکت معلمان، خانواده ها و دستگاه های عضو ائتلاف اجرای این طرح به ویژه وزارت بهداشت و رسانه ملی، ضمن کنترل وزن و BMI دانش آموزان، با مداخله و ارایه برنامه های لازم، دانش آموزان را در تناسب وزن و افزایش تحرک و شادابی یاری می کند.