گردشگری و توریسم

فرماندار کاشمر: نگاه کارشناسی در حوزه مسائل امنیتی حائز اهمیت است

مسلم ساقی روز سه‌شنبه در مراسم تودیع و معارفه رییس دادگستری قدیم و جدید کاشمر افزود: اگرچه در شورای اأمین تصمیمات را فرماندار می‌گیرد و نقش شورا، مشورتی است اما اگر نگاه هم‌افزایی نباشد و بر اساس خرد جمعی تصمیم‌گیری نشود خیلی موفق نخواهیم بود.

وی با اشاره به وضعیت امنیت در شهرستان کاشمر ادامه داد: در حال حاضر وضعیت قابل قبولی در حوزه امنیت داریم.

فرماندار کاشمر گفت: اگر به ازای هر شهروند یک پلیس مستقر باشد اما نگاه نرم‌افزاری نداشته باشیم به طور قطع موفق نخواهیم بود.

ساقی با بیان این که نگاه پیشگیری در همه حوزه‌ها به خصوص در مسائل امنیتی همیشه مدنظر بوده است افزود: همه مسائل امنیتی از ابتدا امنیتی نبودند و به طور قطع مسائلی که به این حوزه کشیده می‌شود بستر اجتماعی و صنفی داشته است.

وی اظهار کرد: اگر به این مسائل به موقع ورود نکرده و مشکلات را حل و فصل نکنیم به حوزه امنیتی کشیده خواهد شد و هزینه‌های این حوزه به نسبت بخش‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بیشتر خواهد بود.

او ادامه داد: طی یک هفته گذشته تعداد بیماران بستری در کاشمر تثبیت و روند نزولی پیدا کرد، از سویی تعداد بیماران سرپایی کاهش قابل توجهی داشته است.

در ادامه رییس دادگستری پیشین کاشمر با اشاره به سخنی از امیرالمومنین علی (ع) که می‌فرمایند” اساس حکومت عدل است” گفت: اگر عدل در همه شئون جامعه ساری و جاری باشد و هر چیز در جای خود قرار بگیرد مشکلات به صفر می‌رسد و یا به حداقل خواهد رسید.

حجت‌الاسلام علی میدانی افزود: اکثر نارسایی‌ها و کمبودهایی که در جامعه وجود دارد به خاطر عدم عدالت و تبعیض است اما اگر مردم شاهد عدالت باشند ناراحت نخواهند بود.

وی اضافه کرد: در حوزه قضایی یکی از شلوغ‌ترین و سنگین‌ترین کارها موضوع قضاوت، دادگستری و عدلیه است و این موجب شده دادگستری بیشترین مراجعات را هم داشته باشد.

رییس دادگستری پیشین کاشمر گفت: اگرچه نیروها افزایش داشته اما هیچ‌گاه با دوبرابر شدن نیرو احساس راحتی نکردیم و نفس راحتی نکشیدیم چون هرچه نیرو اضافه شده پرونده‌ها هم افزایش یافته است.

میدانی افزود: تمامی نارسایی‌ها، کمبودها، کم‌کاری‌ها و ظلم‌ها آخرش به دادگستری می‌رسد و امروز در وضعیتی هستیم که اگر این موضوعات مدیریت نشود هرچه هم به تعداد نیرو و کادر اداری اضافه کنیم به جایی نخواهیم رسید.

در پایان این مراسم علی‌اکبر تقی نژاد به عنوان رییس جدید دادگستری کاشمر معرفی و از زحمات ۹ ساله حجت‌الاسلام علی میدانی نیز قدردانی و تشکر شد.