گردشگری و توریسم

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی: هم‌عهد با مردم برای خدمت‌رسانی هستیم

به گزارش روز سه‌شنبه گروه فرهنگی ایرنا، حجت الاسلام محمد قمی در نشست هم افزایی مجموعه های فرهنگی در مجموعه فرهنگی شهدای سرچشمه با اعلام این مطلب گفت: تسهیل و پشتیبانی گروه های جهادی یکی از ضرورت های این موضوع است و دستگاه ها به تناسب مسئولیت خود در محورهای ۱۰ گانه هر نوع فعالیت ممکن را با نهادهای انقلابی و جهادی به منظور ایجاد مواسات و همدلی هماهنگ کنند.

قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: ۲ سال پیش از حاج قاسم سلیمانی شنیدم که می گفت مهمترین مساله کشور عدم حضور مردم در عرصه های مختلف است و هر جا که مردم میدان دار بودند پیروزی های بزرگی به دست آوردیم و هر جا که مردم حضور نداشتند عقب نشینی کردیم.

وی افزود: وقتی بحرانها دائمی شود نمی توان دولت را مسئول دانست. در واقع نظام دیوانسالاری اصل مساله است که باعث شده مشکلات حل نشود.
وی افزود: قرار بود نهادهای انقلابی برای حل مشکلات و به عنوان یک فرهنگ جدید تاسیس شوند و دستگاه های دولتی از این نهادها الگو بگیرند ولی دیدیم که این نهادها از دستگاه ها الگو گرفتند.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: به مرور زمان از خاصیت مردمی بودن نهادها کم کردیم و دولت را بیش از اندازه بزرگ کردیم بگونه ای که برای اداره دولت هزینه های سنگینی را می پردازیم و لذا دولت در حوزه های مختلف کار ایجابی نمی کند.
وی جلسه هم افزایی دستگاه ها را در سازمان تبلیغات اسلامی به فال نیک گرفت و گفت: این هم افزایی باعث تقویت فرهنگ نهادسازی انقلابی می شود و باید این نهادها از نظر کمی و کیفی گسترش یابند.

گزارشی از عملکرد قرارگاه شهید سلیمانی
سید احمد عبودتیان مسئول فرهنگی قرارگاه خاتم الاوصیا نیز با ارائه گزارشی از عملکرد گروه های جهادی گفت: موج جدید حضور جوانان برای خدمتگزاری و مواسات پس از تاکید رهبر معظم انقلاب صورت گرفت و شاهد حضور شبکه های مردمی و نهادهای انقلابی هستیم.
وی افزود: این قرارگاه از ۱۳ آبان به پیشنهاد حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و با لبیک شبکه ها و نهادهای انقلابی آغاز شد و تا سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه خواهد داشت.
عبودتیان از ضرورت ایجاد یک قرارگاه مشترک برای ساماندهی فعالیت های جهادی در راستای ایجاد همدلی و مواسات به منظور کمک به آسیب دیدگان از کرونا سخن گفت و افزود: در بسیاری از استانها و شهرستانها ستادهای مردمی در این زمینه شکل گرفته است.
وی افزود: گام اول استفاده از تجربیاتی بود که در موج های اول و دوم بوجود آمد و این قرارگاه در ۱۰ محور همچون آموزش همگانی، حوزه اشتغال، مسائل فرهنگی، کودک و نوجوان، مطالبه گری، روایت جهاد، جریان مدافعان سلامت و مواسات و همدلی ساماندهی شده است.
در این جلسه نمایندگان سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، وزارت آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی، نماینده ولی فقیه در دانشگاهها، سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و هلال احمر به بیان دیدگاه های خود پرداختند.
نمایندگانی از ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد، حوزه هنری، کمیته امداد، حوزه علمیه خواهران و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در این نشست حضور داشتند که برخی به صورت مجازی شرکت کردند.