گردشگری و توریسم

۶ هزار میلیارد ریال در شهرک صنعتی حکیمیه سرمایه‌گذاری می‌شود

حمیدرضا خانپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: عملیات ساخت این واحد تولیدی با عقد قرارداد بین سرمایه گذار و شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین به زودی آغاز خواهد شد.

این مسوول همچنین گفت: با این میزان سرمایه گذاری زمینه اشتغال مستقیم ۳۵۰ نفر در شهرک صنعتی حکیمیه بوئین زهرا فراهم می شود.

وی با بیان اینکه زمینه فعالیت این طرح صنعتی پس از بهره برداری شامل تولید صفحه و ورق های چرم مصنوعی، قطعات یخچال فریزهای خانگی و رزین پلی استر خواهد بود، اظهار داشت: برای اجرای این طرح هشت هکتار زمین در شهرک صنعتی حکیمیه به سرمایه گذار مربوطه واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین افزود: براساس رویکرد این سرمایه گذار، محصولات این طرح پس از بهره برداری علاوه بر تامین بخشی از نیازهای صنعت کشور، با رویکرد صادرات و حضور در بازارهای بین المللی تولید خواهند شد.

خانپور با بیان اینکه توسعه صنعتی قزوین محدود به مرکز و برخی نقاط آن نبوده و بسته به ظرفیت مناطق، شهرک ها و نواحی صنعتی در مناطق مختلف استان ایجاد شده اند، یادآور شد: در دولت یازدهم و دوازدهم ۳۰ سرمایه گذار در شهرک صنعتی حکیمیه جذب شده است.

این مسوول با اشاره به رشد نزدیک به ۲ برابری جذب سرمایه گذار در شهرک های صنعتی استان قزوین در سال جهش تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل،گفت: قزوین با برخورداری از زیرساخت های مناسب اقتصادی و ارتباطی، در جذب سرمایه گذاران صنعتی از استان های پیشگام کشور به شمار می رود.

استان قزوین علاوه بر یک شهر صنعتی دارای ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است.