گردشگری و توریسم

۲۳ زندانی جرائم غیرعمد در لرستان آزاد شدند

به گزارش ایرنا عبدالمجید کشوری روز سه‌شنبه در آئین آزادی زندانیان زندان مرکزی خرم آباد اظهار داشت: حمایت از نیازمندان، به ویژه زندانیان ناتوان در پرداخت جرایم غیرعمد یک ضرورت است که می تواند در سالم‌سازی جامعه اثرگذار باشد.

وی اظهار داشت: ضرورت واکنش در برابر پدیده های مجرمانه، دستگاه قضا را مکلف می‌کند حق و حقوق شاکیان را مورد توجه قرار دهد و به همین دلیل است که مجازات حبس برای مرتکبین اعمال مجرمانه در نظر گرفته می شود اما در عین حال، یکی از کارکردهای نظام زندانبانی اسلامی، مراقبت از زندانیان، تلاش برای فراهم ساختن زمینه های تغییر در نگرش و بازگرداندن آنان به آغوش جامعه است.

کشوری بدون اشاره به نام این هنرمند خیر و مبلغ دیون ۲۳ زندانی آزاد شده ادامه داد: پویش های مدنی آزادی زندانیان جرائم غیر عمد یا ناتوان از پرداخت دیون، به پیشگامی خیرین، سلبریتی‌ها (افراد سرشناس فرهنگی و هنری) و دیگر فعالان اجتماعی باید به عنوان یک ضرورت مورد توجه قرار گیرد.   

در مجموع ۱۲۲ نفر از مجرمان جرائم غیرعمد لرستان با بدهی ۱۲ میلیارد تومان آزاد شده‌اند و در حال حاضر نیز ۲۶۵ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان هستند که مجموع بدهی این افراد حدود ۷۰ میلیارد تومان است.