گردشگری و توریسم

کاویانپور: نباید با انتقادات نا به جا تمرکز پرسپولیس را بر هم بزنیم

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال پرسپولیس در ۳ دیدار خود در لیگ برتر نتوانست نتایج خوبی را کسب کند و از ۹ امتیاز ممکن ۵ امتیاز کسب کرده است. سرخپوشان در این ۳ مسابقه تنها یک گل به ثمر رساندند. موضوعی که موجب شد تا انتقادات زیادی علیه تیم تحت هدایت یحیی گل‌محمدی مطرح شود.

این در حالی است که حامد کاویانپور پیشکسوت سرخپوشان معتقد است نباید با انتقادات نا به جا تمرکز تیم را در آستانه فینال آسیا بر هم ریخت. کاویانپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، در مورد مسائل مختلف مانند عملکرد سرخپوشان در ۳ مسابقه اول لیگ، شرایط آماده سازی سرخپوشان و … صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید:

انتقادات به عملکرد سرخپوشان زیاد است. چقدر از این انتقادات منطقی است؟
به نظر من الان فقط باید از این تیم حمایت کرد. بازیکنان و کادر فنی در همه زمینه‌ها خود را ثابت کرده‌اند. شرایط به طور حتم اینگونه نخواهد ماند و امیدوارم با حمایت از تیم پرسپولیس به بهترین شکل راهی قطر شود و در آسیا هم قهرمان شود.

خیلی از نگرانی‌ها بابت این موضوع است که با این سبک بازی کردن ممکن است در فینال لیگ قهرمانان به مشکل بخوریم.
الان منطقی است که تمام تمرکز کادر فنی و بازیکنان روی فینال باشد. باید از مسابقات لیگ هم به چشم آماده سازی تیم برای آن یک مسابقه استفاده کرد تا نقاط ضعف و قوت بررسی شود و در نهایت برای آن یک مسابقه با بهترین ترکیب تیم وارد زمین شود و نتیجه لازم را بگیرد.

۳ بازی اول لیگ و تنها یک گل زده. این موضوع از دید شما نگران کننده نیست؟
تیم به خاطر حکم ناعادلانه علیه عیسی آل کثیر بهترین گل زن خود را از دست داده است. طبیعی است که در غیاب او تیم در گلزنی با مشکلاتی مواجه شود اما کادر فنی در حال بررسی بهترین گزینه برای جایگزین کردن این بازیکن است. این موضوع رفته رفته برطرف خواهد شد.

یکی دیگر از انتقاداتی هم که مطرح می‌شود این است که بازیکنان با یکدیگر هماهنگ نیستند. درست است؟
این تازه اول لیگ است. به طور حتم زمان لازم است که پرسپولیس به میزان آمادگی کامل خود برسد. کادر فنی در حال بررسی ترکیب‌های متفاوت برای فینال آسیا است و این موضوع شاید موجب شود تیم در اوج نباشد اما همانطور که گفتم شرایط رفته رفته بهتر خواهد شد.

آیا این امتیاز از دست دادن‌ها در لیگ مشکل ساز نخواهد شد؟

پرسپولیس امتیاز چندانی را از دست نداده است و از الان نباید به این تیم انتقاد کرد. بازیکنان همان هایی هستند که تیم را فینالیست آسیا کردند و کادر فنی هم همان است. پرسپولیس بهترین تیم ایران است و فکر نمی‌کنم که مشکلی برای قهرمانی در پایان فصل وجود داشته باشد. موضوع مهم برای ما فینال آسیاست.

در فینال آسیا ما برابر تیم‌های شرقی توان رقابت داریم؟
پرسپولیس بهترین تیم آسیا است. ما تیم‌های خوبی مانند النصر و السد را بردیم که در آسیا مدعی بودند. امسال از دید من در شانس زیادی برای قهرمانی داریم و من به این تیم امیدوار هستم.