گردشگری و توریسم

ترور بزرگان علمی ما خوی تروریستی آمریکا واسراییل است

این عده در پیام های جداگانه ضمن ابراز همدردی با خانواده شهید محسن فخری زاده اعلام کردند: کشورهای سلطه طلب هیچ وقت نمی گذارند در کشوری جامعه علمی رشد کند و آن را برای خود مزاحمت می دانند درحالیکه دانشمندان کشورمان در راه خدمت به بشریت به شهادت رسیدند.

به گفته این علمای اهل سنت، دربرابر زیاده خواهی آمریکا نباید کوتاه آمد و هربار که دشمنان احساس کنند ما در موضع ضعف هستیم می خواهند از این روزنه برای اهداف شوم استکباری خود استفاده کنند لذا یکی از این راهها ترور داشنمندان و بزرگان کشور است، پس هوشیار باشیم.

بزرگان اهل سنت براین عقیده اند که وقتی حادثه ای مثل شهادت انسانهای بزرگ در کشور ما رخ می دهد با وجود همه مسائل و مشکلات ، وحدت مردم  برای مقابله با دشمن بیشتر می کند و مصمم تر می شویم که به هر طریقی شده دشمن را سر جای خود بنشانیم.

شیخ علی ماهیگیر از علمای اهل سنت هرمزگان دراین زمینه با محکوم کردن اقدام ناجوانمردانه دشمنان در به شهادت رساندن ترور رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع کشور افزود: به آمریکا و عوامل آن هیچ گاه قابل اعتماد نیستند.

محقق و اندیشمند اهل سنت هرمزگان  اظهار داشت: مسوولان بیشتر به تکیه بر توان و تخصص داخلی کنند تا در همه زمینه ها از وابستگی به دشمنان خارج شویم و بطور حتم می تواند ایران آباد را آبادتر کند.

 ماهگیر تصریح کرد: راه شهید فخری زاده ادامه خواهد داشت و دشمنان بدانند که خون شهدا هیچ گاه پایمال نخواهد شد و انتقام سخت در انتظار کسانی هست که در ترور این شهید بزرگوار دخل و تصرف داشته اند.

 وی یاد آور شد: شهید فخری زاده داشنمندی بودند که از جان خود برای پیشرفت علمی و پژوهشی کشور گذاشت و خون شهدا بطور قطع درخت انقلاب را آبیاری خواهد کرد و رشد و بالندگی را به ارمغان خواهد آورد.

از بین بردن انسانهای بزرگ بدست شقی ترین موجودات

امام جمعه اهل سنت شهر بندرلنگه نیز گفت: ازبین بردن انسانهای بزرگ بدست شقی ترین موجودات پایدار نمی ماند بلکه رسوایی دشمنان را بیشتر می کند درحالیکه شهادت بالاترین افتخار در دین اسلام بوده که این فیض بزرگ تنها عده ای از بندگان خاص خدا بهره می برند.

شیخ محمد صدیق بهجت افزود: آنچه بسیار مهم است این که وقتی دشمنان تاب وتوان مقابله رودرو با ما در جنگ اصلی ندارند لذا دست به اقدام کور کورانه می زنند تا انسانهای فرهیخته را ناجوانمردانه به شهادت برسانند واین وحدت ما را بیشتر می کند.

وی تصریح کرد: ترور شهادت دکتر محسن فخری زاده دانشمند هسته ای کشورمان یک ضایعه بزرگ برای جامعه علمی و پیشرفت کشور است ضمن تسلیت به خانواده این بزرگوار ازمسوولان می خواهم دربرابر این اقدام بسیارزشت دشمنان کوتاه نیایند واجازه ندهند خون این شهید پایمال شود.

وی یاد آور شد: انتظار می رود جوانان رشید و دانشمند، راه این دانشمند ارزشمند را ادامه دهند تا از خون پاک این شهید، دانشمندان فراوانی پا به عرصه جهان دانش بگذارند و مسیر ایشان را تا پایان ادامه دهند.

تروریست‌های بیگانه عصر جمعه هفتم آذر ماه جاری با کمین در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند در مسیر خودروی حامل “محسن فخری‌زاده” رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران طی عملیات انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل فخری‌زاده مورد حمله قرار گرفت و پس از آن یک دستگاه خودرو نیسان در فاصله ۱۵ متری خودروی حامل وی منفجر شد.

فخری‌زاده در اثر این تیراندازی و انفجار به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده، در بیمارستان به شهادت رسید.