گردشگری و توریسم

۲ خبر از شهرستان‌های تفت و بهاباد

محمدحسن وراثی  روز شنبه به خبرنگار ایرنا افزود: ۲۰۵ دانش آموز زیر نظر کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان تفت هستند که ۱۱۰ نفر آنها دختر و ۹۵ نفر پسر هستند.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۱۰۰ میلیون تومان کمک فرهنگی از سوی این اداره برای نیازمندان انجام شده، ادامه داد: کمک هزینه تحصیلی، لوازم التحریر و آموزش خانواده ها از جمله اقدام های  فرهنگی این اداره در شهرستان تفت است.

رئیس کمیته امداد شهرستان تفت اضافه کرد: تمرکز این نهاد بر توانمندسازی اقشار نیازمند از طریق استعداد سنجی، مهارت‌آموزی، ایجاد اشتغال، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، اعطای وام و کمک به بهبود فضای کسب‌وکار و اشتغال پایدار است.

وی ادامه داد: بر این اساس در سال جاری ۴۷ میلیارد ریال وام از طریق بانک‌های عامل و صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به مددجویان تحت حمایت و نیازمندان پرداخت شد.

وراثی افزود: طی هشت‌ماه سال جاری ۱۳۴ طرح اشتغال با  ۱۶۵ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در زمینه‌های شغلی کشاورزی، دامداری، صنایع‌دستی، صنفی و خدمات با ارائه تسهیلات بانکی و امدادی ایجاد شد.

وی تصریح کرد: توسعه مشاغل خانگی خرد و زودبازده با اولویت تولیدات روستایی و صنایع‌دستی، ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی با رویکرد توانمندسازی گروه‌های هدف در عرصه‌های کشاورزی، دام‌پروری، صنعت و خدمات و همچنین مدیریت زنجیره‌های تولیدی و دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی، صنایع‌دستی در مناطق روستایی ازجمله رویکردهای این نهاد در توانمندسازی محرومان است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

***

رییس کمیته امداد بهاباد گفت : در ۸ ماهه سال جاری افزون بر مبلغ ۳۲ میلیارد و ۶۹۵ میلیون ریال وام اشتغال به ۷۳ نفر از مددجویان و نیازمندان بهابادی پرداخت شده است .

حمید دهقان بهابادی روز شنبه درگفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : این مبلغ به ۷۳ مددجوی زیرپوشش این شهرستان اختصاص یافته و در راستای توانمندسازی، خودکفایی و اشتغال‌زایی مددجویان در حوزه‌های کشاورزی، دامپروری، تولید فرش دستباف، خیاطی، صنعت، خدمات و اصناف پرداخت شده‌ است.

وی با بیان اینکه توانمندسازی و شکوفایی استعدادها و تامین خود اتکایی نیازمندان و محرومان از مهم‌ترین اهداف کمیته امداد است، تصریح کرد: فراهم‌ سازی زمینه لازم برای ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از وابستگی آنها به این نهاد از مهمترین اهداف پرداخت تسهیلات به مددجویان است.