گردشگری و توریسم

ادامه فعالیت ادارات خراسان جنوبی با حضور حداکثر یک سوم کارکنان

محمد حسینی روز شنبه اعلام کرد: بنا به تاکید رییس جمهوری و رییس ستاد ملی کرونا در جلسه امروز (شنبه هشتم آذر) ستاد ملی کرونا، فعالیت ادارات در شهرهای به رنگ قرمز با حضور حداکثر یک سوم کارمندان ادامه دارد. 

وی افزود: ادارات در این شهرها تعطیل نیستند و حضور حداکثر یک سوم کارکنان با نظر بالاترین مقام دستگاه اجرایی الزامی است. 

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی به استثنای بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی و حوزه‌های خدمات رسان مکلف هستند با برنامه‌ریزی‌های دقیق مسئولیت‌های خود را با حضور حداکثر یک سوم کارکنان انجام دهند.

حسینی افزود: در شهرهای به رنگ قرمز، دو سوم کارکنان از طریق دورکاری، شیفت کاری یا مرخصی به صورت چرخشی از حضور در محل کار معاف هستند.

وی بیان کرد: بنا به بخشنامه شماره ۳۷۴۸۹۹ تاریخ ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ابلاغی سازمان اداری و استخدامی کشور، در شهرهای با وضعیت نارنجی، ادارات ارائه دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با ماموریت‌های اساسی و مدیریت شهری می‌توانند با تشخیص بالاترین مقام مسئول (در سطح ملی یا استان) نسبت به کاهش حضور تا یک سوم کارکنان خود اقدام کنند، در سایر ادارات شهر نیز ارائه خدمات با حضور ۵۰ درصد کارکنان انجام خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در شهرهای با وضعیت زرد نیز کارکنان ارائه دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با ماموریت‌های اساسی و مدیریت شهری با صد درصد ظرفیت در محل کار حاضر خواهند شد و در سایر ادارات، ارائه خدمات با حضور دوسوم کارکنان انجام می‌شود. 

وی اظهار داشت: با عنایت به مصوبات ستاد ملی و استانی مبارزه با بیماری کرونا و بخشنامه‌های معاونت رییس جمهوری و حسب تاکید استاندار، همه کارکنان شاغل در دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای دقیق رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محیط‌های اداری، رعایت بهداشت فردی، خودمراقبتی، خوداظهاری از ابتلای به بیماری ، استفاده اجباری از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی هستند. 

حسینی گفت: بنا به تاکید استاندار در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، هدف از اعمال این محدودیت‌ها، صرفا به جهت کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کروناست. 

وی اظهار امیدواری کرد: با دقت هرچه بیشتر در رعایت ضوابط بهداشتی، به زودی شاهد تغییر رنگ شهرهای استان و برگشت به شرایط مطلوب باشیم.