گردشگری و توریسم

ورود و خروج به خوزستان با کارت ملی صورت می‌گیرد

غلامرضا شریعتی روز شنبه در حاشیه نشست ستاد ویروس بیماری کرونا که در محل استانداری خوزستان برگزار شد، در جمع خبرنگاران بیان کرد: امروز اجازه سوار شدن بیش از یک هزار نفر در هواپیما، قطار و اتوبوس به مقصد خوزستان داده نشد.

وی ادامه داد: با کنترل کارت ملی افراد از ورود کسانی که بیمار هستند جلوگیری می‌شود چراکه نام بیماران در سیستم ثبت بوده و اگر افراد رعایت نکنند و موجب شود جان دیگران به خطر افتد از ورود آنها نیز ممانعت می‌شود.

وی در خصوص کسانی که کارت ملی جدید دریافت نکرده‌اند گفت: افرادی که کارت ملی جدید ندارند می‌توانند از کارت ملی قدیمی خود استفاده کنند.

استاندار خوزستان بیان کرد: امروز در ستاد ملی کرونا مصوب شد که ادارات مانند هفته گذشته به روال کاری خود ادامه دهند و تغییری در روند ادارات واقع در مناطق قرمز، نارنجی و زرد ایجاد نشده است.

وی افزود: روند بیماری در خوزستان نسبت به هفته گذشته بهتر و آمار بیماران رو به کاهش است و نسبت به هفته قبل تعداد بستری‌ها، فوتی‌ها و موارد شناسایی شده کاهش داشته که نشان می‌دهد مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و از وسایل خودمراقبتی استفاده، و دورهمی‌ها را کاهش داده‌اند.

شریعتی  با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی مختلف وظایف خود را به خوبی انجام داده‌اند بیان کرد: خوزستان شیب نزولی خوبی در زمینه کرونا دارد و امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی صحیح این روند را حفظ و اداره کنیم و شیب کاهشی را با سرعت بیشتری ادامه دهیم.

وی افزود: طبق گزارش‌های دریافت شده بازدیدهای مشترک دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداری‌ها، مراقبت‌ها، کنترل‌های ورودی شهرها، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح قابل قبول و بالایی بوده و این عوامل بر کاهش موارد ابتلا، بستری و فوتی‌ها موثر بوده است.

بر اساس اعلام مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، از روز شنبه اول آذر محدودیت جدید در شهرهای قرمز، نارنجی و زرد اعمال شده است.
در خوزستان فقط شهرستان‌های اهواز و کارون در شرایط قرمز اعلام شده است.
بنا به اعلام مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در شهرستان‌های قرمز کرونایی به مدت ۲ هفته مشاغل سطح ۲، ۳ و ۴ تعطیل، و تنها یک سوم کارمندان در محل کار حضور پیدا خواهند کرد. همچنین در شهرستان‌های نارنجی مشاغل سطح ۳ و ۴ تعطیل خواهند بود و ۵۰ درصد کارمندان ادارات در محل کار حضور پیدا خواهند کرد. در شهرستان‌های زرد نیز مشاغل سطح چهار تعطیل بوده و ۲ سوم کارکنان ادارات به مردم خدمات ارایه می‌دهند.