گردشگری و توریسم

۴۶۰۰ تخت واحدهای اقامتی مشهد آماده میزبانی از بهبود یافتگان کروناست

یوسف بیدخوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی درخواست دانشگاه علوم پزشکی مشهد مبنی بر احتمال اعلام نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اختصاص بخشی از فضای واحدهای اقامتی رسمی به اقامت بهبودیافتگان کرونا به منظور گذراندن دوران نقاهت، شماری از مالکان واحدهای اقامتی رسمی کلانشهر مشهد در این زمینه اعلام آمادگی کردند.

وی ادامه داد: در این راستا ۱۸  واحد اقامتی وابسته به دولت و دستگاهای اجرایی آماده میزبانی و پذیرش بهبودیافتگان بیماری کووید ۱۹ برای سپری کردن دوران نقاهت و جلوگیری از حضور آنان در جمع اعضای خانواده و جامعه تا زمان پایان این دوران هستند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: این افراد در این دوره به خدمات بیمارستانی نیاز ندارند و فضای تحت کنترل با خدمات روزانه برای آنان مورد نیاز است.

وی افزود: هیچ گونه اجباری در زمینه مشارکت این مالکان نبوده و تاکنون با هیچیک از آنها نیز قراردادی منعقد نشده است.

بیدخوری ادامه داد: در صورت اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای اقامت این افراد، زیرساختها مهیا شده و آماده‌سازی‌های لازم انجام شده است.

هم اکنون بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ واحد تاسیسات گردشگری در خراسان رضوی دارای مجوز هستند که بیش از هزار واحد آن را اماکن اقامتی تشکیل می‌دهند.