گردشگری و توریسم

۲۰۰ تن ماسه و نمک‌پاشی در راه‌های شمیرانات جهت تردد روان در مسیرها

«رضا حاجتی» عصر جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: نیروهای راهداری همواره در آماده باش به سر می‌برند و از آغاز بارش‌های باران و برف اخیر با انسداد جاده در سطح شهرستان مواجه نبودیم.

این مقام مسئول افزود: عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی نیز به صورت مستمر در حال انجام است و تردد شهروندان در شمیرانات بدون مشکل جریان دارد.

به گفته وی، شهروندان می‌توانند از طریق سامانه جامع اطلاع رسانی “۱۴۱” راهنمای جامع حمل و نقل برون شهری جاده‌های کشور از آخرین وضعیت جاده‌ها از جمله مسیرهای شمیرانات مطلع شوند.

به گزارش ایرنا، شهرستان شمیرانات دارای ۱۰۱ کیلومتر راه روستایی و ۶۷ کیلومتر راه اصلی و فرعی است.

طبق اعلام روز جمعه هواشناسی استان تهران، تا بعد از ظهر امروز، با ادامه فعالیت سامانه بارشی در برخی ساعت‌ها در سطح استان به ویژه در قسمت های شمالی، وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و از بعد از ظهر فردا تا صبح دوشنبه، با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی دیگر در سطح استان تهران، بارش باران همراه با مه، رگبار شدید موقت و در ارتفاعات و بخ شهای شمالی استان، بارش باران، برف همراه با مه غلیظ و کولاک برف و احتمال بارش تگرگ در پیش خواهد بود.

فعالیت این سامانه بارشی از بعد از ظهر شنبه آغاز می‌شود و همه سطح استان تهران را در بر می گیرد از همین رو جاده ها لغزنده و عمق دید در مسیرهای کوهستانی کاهش می یابد.

بر اثر ورود این سامانه بارشی احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها و آبگرفتگی معابر عمومی وجود دارد.

شهرستان شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و بخش های لواسانات (شهر لواسان و ۲۰ روستا) و رودبار قصران (شهرهای اوشان، فشم، میگون و شمشک، دربندسر و ۱۶ روستا) با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع است.