گردشگری و توریسم

آماده‌باش ۹۰ تیم بسیج برای غربالگری کرونا در آستارا

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سرهنگ بهزاد قنبری روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی طرح غربالگری کرونا موسوم به سردار سلیمانی در فرمانداری آستارا اظهار کرد: تیم های عملیاتی در قالب حوزه های مقاومت شهرهای لوندویل و آستارا و محله باغچه سرا ساماندهی شده اند و از هفته آینده غربالگری بیماران با سنجش تب و وضعیت سلامت شهروندان آغاز خواهد شد.

وی افزود: هر تیم، متشکل از سه نیروی بسیجی است و نیروها استفاده از ابزار و تجهیزات پزشکی را آموزش دیده اند و نیروهای تخصصی هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان نیز آنها را همراهی می کنند.

وی بیان کرد: طرح سراسری سردار سلیمانی در آستارا در سه محور فرماندهی قرارگاه (فرمانداری)، جانشینی (بهداشت و درمان) و فرماندهی عملیات (سپاه و بسیج) برای جنگ تمام عیار با ویروس کرونا اجرا می شود.

فرمانده سپاه آستارا گفت: شیوع کرونا در جامعه امید را کاهش داده اما اجازه نمی دهیم تهدیدات روانی بیماری به تهدیدات امنیتی تبدیل شود.

فرماندار آستارا هم اظهار کرد: این طرح در ۱۰ روز اجرا خواهد شد و از ظرفیت خودروها، امکانات و نیروی انسانی اداره ها باید استفاده شود و مبتلایان بعد از شناسایی به بیمارستان ارجاع خواهند شد.

عباس صابر افزود: این طرح در سه قالب حمایتی، مراقبتی و حفاظتی اجرا می شود و همکاری مردم برای کم کردن آسیب های ناشی از بیماری کرونا ضروری است.

 شیوع ویروس کرونا جهان را درگیر خود کرده و بهترین راهکار قطع زنجیره انتقال آن، ماندن در خانه، خودداری از سفر و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.