گردشگری و توریسم

امام جمعه ملایر: نماز تضمین‌کننده سلامت جامعه است

حجت الاسلام محمدباقر برقراری روز چهارشنبه در پیش اجلاس نماز دانش‌آموزان در شهرستان ملایر که به صورت آنلاین در بستر شبکه شاد برگزار شد اظهار داشت: نماز با همه شیوه‌های اثرگذارش باید ترویج شود.

وی آموزش و پرورش را بهترین و اثرگذارترین زمینه برای ترویج نماز دانست و تاکید کرد: برگزاری اجلاس نماز با رویکرد دانش‌آموزی، علاوه بر دانش‌آموزان بر خانواده‌ها و والدین آنها نیز اثرگذار و نتیجه‌بخش است.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه ذکر خدا آرامش قلبی، هدایت، رستگاری و رهایی از پلیدی‌ها را به دنبال دارد ادامه داد: بدون توسّل به نماز نمی‌توان از آلودگی‌ها و آسیب‌های اجتماعی مصون ماند.

حجت الاسلام برقراری توجه به نماز را تنها راه نجات مردم از آسیب‌ها و مشکلات برشمرد و بیان کرد: والدین و مربیان باید همانند یادگیری مسایل آموزشی و درسی به دانش‌آموزان، درباره سبک نشمردن نماز نیز نسبت به دانش‌آموزان سخت‌گیری کنند.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ اقامه نماز علاوه بر جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، صداقت و درستکاری را در جامعه رواج می‌دهد افزود: اجازه خواستن سیدالشهدا(ع) از دشمن برای اقامه نماز نشان دهنده این است که امام در شرایط جنگ نیز مبلّغ نماز بود و تنها راه برون‌رفت از انحطاط و ذلّت را نماز می‌داند.

امام جمعه ملایر با تاکید بر اینکه ما نیز باید به تأسی از امام حسین(ع) مبلّغ خوبی برای نماز باشیم گفت: همه باید در هر جایگاه و مسوولیتی که قرار دارند، به موضوع نماز و ترویج این فریضه مهم الهی در جامعه بپردازند و این امر مهم تنها وظیفه یک دستگاه اجرایی و یا ستاد اقامه نماز نیست.

حجت الاسلام برقراری تاکید کرد: همه باید در زمینه ترویج اشاعه فرهنگ نماز رسالت و وظیفه خود را بدانیم و به آن عمل کنیم، چراکه هیچکس دور از نماز نمی‌تواند به آنچه که باید و شاید، برسد.

وی به نقش ویژه معلمان در افزایش آگاهی جامعه و فزونی علم به نسل جدید اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، معلمان باید بیش از پیش در زمینه شناساندن نماز به دانش‌آموزان تلاش کنند.

پویش نماز جماعت با خانواده؛ جایگزین اقامه نماز در مدارس

مدیر آموزش و پرورش ملایر نیز گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و غیرحضوری شدن آموزش دانش‌آموزان در مدارس، پویش نماز جماعت با خانواده، جایگزین اقامه نماز جماعت در مدارس شده است.

محمدرضا بشری با تبیین اهمیت نماز در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نهادینه شدن فرهنگ نماز در بین دانش‌آموزان افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا، آموزش و پرورش نیز همانند سایر دستگاه‌های اجرایی با تغییر برنامه‌های خود در تمامی حوزه‌ها، در مسیر به‌روز کردن تمامی برنامه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمنان علیه جوانان، دانش‌آموزان باید یاد بگیرند در مقابله با تهاجم‌ فرهنگی که غرب برنامه‌ریز آن است، با ایمان راسخ و حضور قلب به نماز پناه ببرند و خود را حفظ کنند.

مدیر آموزش و پرورش ملایر با بیان اینکه همانگونه که نماز زیبا است، فرد نمازگزار نیز زیبا می‌شود بیان کرد: در این مدت فعالیت و ظرفیت خوب فضای مجازی فرصت خوبی برای ترویج فرهنگ دینی و مذهبی بود.

بشری یادآور شد: ستاد اقامه نماز این شهرستان و حوزه معاونت پرورشی ملایر با جدیت درصدد ترویج این فرهنگ بین دانش‌آموزان از طریق فضای شبکه شاد مدارس است.

در حال حاضر بیش از ۴۵ هزار دانش‌آموزان در شهرستان ملایر مشغول به تحصیل است.