گردشگری و توریسم

۹۸ درصد محدودیت‌های کرونایی در میاندوآب رعایت شده است

سهراب حیدری روز سه‌شنبه در جلسه شهرستانی مقابله با کرونا با تقدیر از مردم و اصناف در رعایت دستورالعمل‌ها و محدودیت‌های هوشمند کرونایی اظهار داشت: با رعایت موارد اعلام شده شاهد کاهش مراجعه بیماران به بیمارستان‌ها و همچنین بستری‌ها در بخش آی‌سی‌یو هستیم.

وی با اشاره به اجرای طرح “شهید سلیمانی”، افزود: این طرح در راستای مبارزه با ویروس کرونا با همکاری ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب و سایر ادارات ذیربط این شهرستان در حال اجرا است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب اضافه کرد: براساس طرح جامع مدیریت هوشمند، محدودیت‌های متناسب با وضعیت و روند بیماری کوید ۱۹، فعالیت ادارات، مشاغل تجاری، خدماتی و بازرگانی، موسسات آموزشی، فرهنگی و مذهبی و ترددهای درون شهری و بین‌شهری متناسب با نوع تاثیرگذاری بر روند بیماری تعیین و اعلام می‌شود.

حیدری با بیان اینکه سلامت مردم از اولویت نخست برای دولت برخوردار است اظهار داشت: پیش بینی می‌شود، در صورتی که مردم و گروه‌های صنفی همکاری خوبی با ما داشته باشند شاهد قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا باشیم.

فرماندار میاندوآب هم در این جلسه با قدردانی از همکاری مردم در رعایت محدودیت‌های اعمال شده، اظهار داشت: مردم و اصناف همکاری خوبی در رعایت محدودیت‌ها داشتند و این امر قابل تحسین و جای قدردانی دارد.

حسام شیرازه محبت با بیان اینکه طبق دستورالعمل فقط گروه‌های شغلی سطح یک مجاز به فعالیت هستند، افزود: دست فروشان نیز مشمول این قانون بوده و ادارات نیز ملزم به رعایت دورکاری کارکنان هستند.

وی با تاکید بر اینکه بانک‌ها ملزم به رعایت فاصله‌گذاری و مدیریت مراجعه‌کنندگان هستند، گفت: اگر از سوی بانک‌ها نیز دستورالعمل‌های صادره رعایت نشود، باید پلمب شوند.

فرماندار میاندوآب همچنین با اشاره به اعمال قانون برای خودروهایی که از قانون محدودیت‌ها سرپیچی‌ می‌کنند، اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی، ۶ مورد جریمه یک میلیون تومانی، ۶۰ مورد تذکر و ۳۲۶ برگ جریمه در این شهرستان برای متخلفان صادر شده است.

به گزارش ایرنا، پس از افزایش قابل توجه ابتلا به مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در کشور و آذربایجان‌غربی و البته پیشنهاد بسیاری از صاحب نظران در خصوص لزوم تعطیلی همه‌گیر برای پیشگیری از افزایش بیش از پیش تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا، ستاد ملی، ۲ هفته نخست آذرماه را برای بسیاری از مشاغل به جز گروه شغلی یک، تعطیل اعلام کرد.

این محدودیت‌ها پس از اطلاع رسانی‌های گسترده صورت گرفته در هفته پایانی آبان امسال، از روز شنبه اول آذر در سراسر کشور و به تبع آن در آذربایجان‌غربی آغاز شد؛ در این راستا شهرستان میاندوآب به همراه 9 شهرستان دیگر در وضعیت قرمز این بیماری قرار دارد.