گردشگری و توریسم

۵ روستای محروم مهاباد خدمات پزشکی رایگان دریافت کردند

سرهنگ علی حسینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تیم‌ برای ارایه خدمات پزشکی به روستای “میرسه” واقع در ۵۰ کیلومتری مهاباد اعزام شد و اعضای آن به روستاییان ساکن در این روستا و چهار روستاهای اطراف آن شامل “محمودآباد”، “کیسلان”، “هرمه” و “توره” به طور رایگان خدمات پزشکی ارایه کردند.

وی اضافه کرد: این تیم در مجموع ۲۵۰ خدمت از جمله در زمینه مشاوره مامایی و پزشکی، تزریقات و پانسمان، غربالگری اولیه بیماری‌های مختلف مانند فشارخون و قندخون، خودامدادی و دیگرامدادی و روش‌های مبارزه با بیماری کرونا را به اهالی این روستاها ارایه کردند.

مسوول بسیج جامعه پزشکی سپاه مهاباد افزود: امسال پنج مرحله تیم پزشکی عمومی و متخصص به مناطق محروم و کم‌برخوردار این شهرستان اعزام شده‌اند که در نظر داریم تا پایان سال، در سه مرحله دیگر نیز تیم هایی را به این مناطق اعزام کنیم.

سرهنگ حسینی اضافه کرد: سال گذشته نیز ۱۸ اکیپ بسیج جامعه پزشکی با حضور در روستاهای مختلف این شهرستان به بیش از سه هزار نفر خدمات بهداشتی درمانی و آموزشی رایگان ارایه کرده بودند.

امسال برنامه‌های هفته بسیج با شعار محوری « بسیج، پیشرو خدمت، امیدآفرین» با لحاظ کردن شرایط سخت شیوع کرونا و با رویکرد کمک به رفع مشکلات مردم و نظام پیگیری می‌شود.

به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج، ۱۷۷ عنوان برنامه شاخص بصیرتی، فرهنگی، هنری و ورزشی با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی این شهرستان برگزار می‌شود.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و در دوران دفاع مقدس ۷۵۰ شهید در راه دفاع از اسلام و انقلاب تقدیم نظام کرده‌است.