گردشگری و توریسم

مراکز تجمع در رضوانشهر تعطیل اعلام شد

 محمود قاسمی در جلسه ستاد کرونای رضوانشهر اظهار داشت: بعضی از مراکز تجمع موجب نگرانی ما شده است و بخاطر حفظ سلامت مردم، کلیه این مراکز و تجمعات از قبیل بازار های هفتگی، تالارها، نمازهای جمعه و جماعت و غیره تا اطلاع بعدی در سطح این شهرستان تعطیل می باشند.

 وی با اشاره به  اجرای طرح ملی غربال گری جمعیت بصورت خانه به خانه افزود: برای تأمین ملزومات اولیه اکیپ های این طرح، باید از تمامی ظرفیت های موجود استفاده شود و همکاری لازم با آن سلامت ما را بدنبال خواهد داشت.

 قاسمی ضمن تشکر از شهرداران رضوانشهر و پره سر بدلیل تعطیل کردن بازار های هفتگی در سطح این دو شهر تاکید کرد: باید بازرسی ها را تشدید کنیم تا مردم راحت تر و با قیمت واقعی اجناس مورد نظر را تهیه کنند.

 همچنین فرمانده سپاه رضوانشهر نیز در این نشست به نحوه اجرای طرح ملی شهید قاسم سلیمانی در این شهرستان پرداخت و گفت: در قالب ۵۲ اکیپ و دستجات مختلف بصورت خانه به خانه این طرح را دنبال خواهیم کرد و تمامی اعضای خانواده باید تب سنجی شوند و در صورت مشکوک بودن فردی به بیماری کرونا، فرد مورد نظر از جمع خانواده جدا و به محل نگهداری جدیدی منتقل خواهد شد.

 سرهنگ پاسدار سید جلیل قاسمی افزود: در صورت تأمین نیاز ها و امکانات مورد درخواست برای اجرای این طرح در این مناطق، پیش بینی می شود ظرف مدت ۲ روز تمامی افراد رضوانشهر و پره سر را غربالگری کنیم.

 وی خاطرنشان کرد : دستورالعمل های بهداشتی نیز بصورت مکتوب و تحت یک بروشور به همه خانوار ها داده خواهد شد.

 در ادامه این نشست رئیس شبکه بهداشت رضوانشهر نیز در سخنانی گفت: برای بیماری کرونا هیچ حاشیه امنی وجود ندارد.

 دکتر فردین حق پرست افزود: طی روز گذشته تعداد ۴ بیمار کرونایی سرپایی و ۲ نفر نیز بستری در این شهرستان داشتیم و از تعداد ۱۹ مورد نمونه گیری انجام شده، یک پنجم آن مثبت بوده است که بیشترین موارد را روستائیان بخود اختصاص داده اند.

 وی  همچنین گفت: تعداد فوتی ها در این شهرستان نیز ظرف چند روز اخیر ۴ مورد می باشد که محل سکونت و شغل  آنان در استان های دیگر بوده و برای انجام آئین تدفین به رضوانشهر منتقل شدند.

 رئیس شبکه بهداشت رضوانشهر گفت: تعداد افراد مبتلا به کرونا در این شهرستان از ابتدای آبان تا کنون ۳۳ نفر می باشند که هم اکنون در دوران قرنطینه ۱۴ روزه هستند و مرتب با آنان در ارتباط هستیم.

 دکتر حق پرست افزود: کلیه مراکز تجمع در این شهرستان باید تعطیل شوند و از امروز اجازه فعالیت به چنین مراکزی نخواهیم داد و روز گذشته یک مورد مراسم جشن عروسی در سطح یکی روستاهای شهرستان داشتیم که با تذکر به آن خاتمه دادیم.

 وی اظهار داشت : فعالیت ورزشگاه ها، تالارها، نماز های جمعه و جماعت و کلیه مراکز تجمع برای مردم یک خطر جدی است و تا زمان کنترل این بیماری نباید فعالیت داشته باشند.

 شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.