گردشگری و توریسم

خسروی: داوران فوتبال تنها یک مرتبه تست کرونا داده‌اند

علی خسروی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا در خصوص اینکه گفته می شود از داوران فوتبال ایران تست کرونا گرفته نمی شود، گفت: با اطمینان می گویم در طول یکسال گذشته تنها یکبار از داوران ما تست کرونا گرفته شده که این اتفاق در شان داوری ما نیست.

وی ادامه داد: خود داوران ما نباید این ظلم را تحمل کنند و می‌بایست برای سلامت خود ارزش قائل باشند. داوران ما بسیار شریف هستند و برخی عزیزان همیشه یاد گرفته‌اند که از آنها انتقاد کنند. اینکه به داوران فوتبال ما توجه نشود اتفاق خوبی نیست.

کارشناس داوری خطاب به مسوولان فدراسیون فوتبال در خصوص شیوه پرداخت هزینه تست کرونا، گفت: داوران ما باید با هزینه فدراسیون هفته‌ایی یک بار تست دهند و فدراسیون باید این را بداند که هیات‌های استانی از نظر مالی نمی‌توانند هزینه این تست را پرداخت کنند.

وی در خصوص اینکه گفته می شود فدراسیون از داوران خواسته تا هزینه تست کرونا را شخصا بپردازند و فدراسیون در آینده مبلغ را به آن برگرداند، اظهار داشت: فدراسیون فقط می گوید شما تست بدهید و بعد پول را ما می‌دهیم. این موضوع هم مثل حق الزحمه داورانی می شود که ۲ سال است حق خود را نگرفته اند. 

کارشناس داوری فوتبال ایران گفت: داوران بسیار مظلوم هستند. اگر یادتان باشد چند وقت قبل داوران خانم ما اعتراض کردند که چرا پول آنها داده نمی شود که همه این خانم‌ها از سوی فدراسیون محروم شدند و متاسفانه دوستان برای قضاوت دیدارهای لیگ برتر زنان از داور درجه سه استفاده کردند.

خسروی تاکید کرد: انتخاب درست برای ریاست کمیته داوران در چنین شرایطی اهمیت خود را نشان می دهد و امیدوارم مسوولان این کمیته، خیلی بیشتر از جامعه داوران دفع و حمایت کنند.