گردشگری و توریسم

توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی بین اقشار ضعیف کردستان آغاز شد

به گزارش ایرنا، این بسته‌های معیشتی شامل برنج، روغن، مرغ، شکر و رب است که کار توزیع آن بین اقشار نیازمند و آسیب‌پذیر از کرونا در شهرستان‌های استان آغاز شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در آیین توزیع این بسته‌های غذایی اظهار داشت: بسته‌های توزیعی شامل یک بسته برنج، ۲ عدد مرغ منجمد (سه کیلوگرم)، ۲ قوطی روغن سرخ‌ کردنی، یک کیلوگرم شکر و یک رب ۸۰۰ گرمی است که بدست اقشار نیازمند خواهد رسید.

خالد جعفری با بیان اینکه این بسته‌ها به فرمانداری‌ در شهرستان‌ها تحویل داده می‌شود، یادآور شد: در مرحله اول (شهریور امسال) نیز ۱۰ هزار بسته معیشتی به ارزش ۲ میلیارد تومان در استان توزیع شد.

وی با بیان اینکه در این مرحله ۱۰ هزار بسته معیشتی توزیع می‌شود، گفت: بعد از این مرحله در گام بعدی نیز ۱۰ هزار بسته دیگر توزیع خواهد شد که مجموع اعتبار هزینه شده برای این ۲ مرحله سه میلیارد تومان است.

به گزارش ایرنا، طرح جامع اعمال محدویت‌های پویا ستاد ملی کرونا، از روز گذشته یکم آذر طرح ممنوعیت ورود خودروهای غیر بومی و خروج خودروهای بومی به شهرهای نارنجی و قرمز از نظر وصعیت شیوع ابتلا اجرا شده است.

هم اکنون چهار شهرستان استان شامل سنندج، کامیاران، مریوان و قروه در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا و ۶ شهرستان استان شامل سروآّباد، دیواندره، سقز، بیجار، دهگلان و بانه نیز در وضعیت نارنجی از نظر شیوع این ویروس هستند.

در تمام شهرستان‌های استان در ۲ هفته اول آذر مشاغل گروه‌های ۲، سه و چهار تعطیل است و در شهرهای سنندج، کامیاران، مریوان و قروه ادارات خدماتی با ۵۰ درصد و سایر اداره‌ها با ۳۰ درصد نیرو و بقیه به صورت دورکاری فعالیت خواهند کرد.

فعالیت دستگاه‌های خدماتی با ۷۰ درصد در شهرهای وضعیت نارنجی شامل سقز، بانه، سروآباد، بیجار و دیواندره و سایر اداره‌ها با ۵۰ درصد نیرو و بقیه به صورت دورکاری کار می‌کنند.

در حال حاضر ۶۶۸ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند و از این تعداد ۳۹۷ نفر در سنندج، ۵۲ نفر در سقز، ۶۹ نفر در مریوان، ۴۶ نفر در قروه، ۳۴ نفر در کامیاران، ۲۴ نفر در بانه، ۱۸ نفر در بیجار، ۲۱ نفر در دیواندره، چهار نفر در دهگلان و  ۳ نفر در سروآباد تحت درمان قرار دارند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر یکشنبه دوم آذر در مجموع ۱۳ هزار و ۵۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی و ۴۷۵ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.

از اسفند پارسال تاکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۸۵۴ هزار و ۳۶۱ نفر رسیده و ۴۴ هزار و ۸۰۲ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.