گردشگری و توریسم

واکسن کرونا، نوش دارو بعد از شکست ترامپ

به گزارش ایرنا از شبکه سی ان ان، “منصف سلائویی” مدیر تلاش دولت ایالات متحده برای تولید واکسن کرونا یکشنبه شب گفت: اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، اولین شهروندان آمریکا می توانند از هفته دوم دسامبر (۲۱ آذر) واکسن دریافت کنند.

سلائومی گفت: برنامه ما این است که بتوانیم واکسن ها را ظرف ۲۴ ساعت از زمان تایید به سایت های واکسینه ارسال کنیم، بنابراین من انتظار دارم که شاید دو روز پس از تأیید، در ۱۱ یا ۱۲ دسامبر (۲۱ یا ۲۲ آذر) امیدوارم که اولین افراد در سراسر کشور واکسینه شوند.

خبر واکسینه کردن شهروندان آمریکایی در حالی منتشر می شود که شرکت داروسازی فایزر روز جمعه اعلام کرد درخواست صدور مجوز برای مصرف اضطراری واکسن این شرکت را به نهادهای مسئول در آمریکا ارائه کرده است.

این اولین مورد از تقاضای صدور مجوز مصرف برای واکسن‌های ویروس کرونا است و گام مهمی در مقابله با شیوع این ویروس تلقی می‌شود.

شرکت فایزر و بیون تک، شرکت آلمانی همکار آن چند روز پیش اعلام کردند که نتایج آخرین مرحله از آزمایش‌های بالینی ثابت کرده که واکسن محصول آنها ۹۵ درصد موثر است و هیچ نشانه‌ای از عدم ایمنی آن دیده نشده است.

وزیر بهداشت آمریکا روز جمعه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «سی بی‌اس» گفت:اگراطلاعات ارائه شده قانع کننده باشد تایید این واکسن احتمالا فقط چند هفته طول خواهد کشید.

تمام تلاش ها برای تولید و ارسال واکسن های کرونا در حالی انجام می شود که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا پیش از انتخابات بسیار سعی کرد تا از طریق تولید واکسن کرونا بتواند تا حدودی پیروزی خود در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا تضمین کند.