گردشگری و توریسم

استاندار خراسان جنوبی: مهمترین وظیفه ما توانمندسازی مددجویان است

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، حمید ملانوری در نشست هم‌اندیشی مدیرکل و معاونان کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی افزود: باید برای داشتن استانی بدون مددجو هدف‌گذاری کنیم.

وی گفت: اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمینه حمایت از اقشار ضعیف جامعه بسیار ارزشمند است اما باید به سمتی برویم که مردم از فقر و گرفتاری بیرون بیایند و فعالیت‌های این مجموعه کمتر و کمتر شود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: این هنر ماست که با برنامه‌ریزی درست و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های اشتغالزا، فقر را در استان ریشه کن کنیم.

وی به جلسات مستمر ستاد کرونا در استان اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با تأکیدی که بنده داشته‌ام، جلسات ستاد کرونا را به صورت پیوسته برگزار می‌کنیم تا به زودی شاهد خروج از بحران کرونا در استان باشیم.

ملانوری با اشاره به اینکه فقر هم یک بیماری و یک آسیب جدی است تاکید کرد: این جلسات راهبردی مستمر در زمینه محرومیت‌زدایی نیز باید اتفاق بیفتد تا شاهد قطع زنجیره فقر در استان باشیم.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی، استانی مستعد و با قابلیت‌های فراوان است، متذکر شد: باید مجموعه امداد بسیج شود و با تشکیل شورایی متشکل از افراد صاحب نظر و مؤثر، به شکلی برنامه‌ریزی کند که از این ثروت‌های خدادادی در راستای توانمندسازی افراد زیر پوشش خود استفاده کند.

استاندار خراسان جنوبی اقدام کمیته امداد استان و ایجاد سالانه پنج هزار شغل را تحسین برانگیز خواند و گفت: این اقدام درآمدزایی برای پنج هزار خانواده را به همراه داشته لذا بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: توصیه این است که در کنار این اشتغالزایی و کمک به تأمین مسکن و معیشت خانوارها، برنامه جامع طراحی شود که طی آن سالانه تعداد قابل توجهی از مددجویان امداد از چتر حمایتی این مجموعه خارج شوند.

وی به نقش و جایگاه کمیته امداد امام خمینی (ره) در محرومیت‌زدایی اشاره کرد و گفت: این نهاد انقلابی از ابتکارات خوب حضرت امام خمینی (ره) بود که از بدو تاسیس در راستای اهداف اصلی خود گام های مؤثری نیز برداشته است.

ملانوری اظهار داشت: مهمترین نتیجه فعالیت‌های کمیته امداد، رسیدن جامعه هدف این نهاد به آرامش و آسایش نسبی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی نیز در این دیدار به تشریح اقدامات و برنامه‌های حوزه فعالیتی خود پرداخت.

اشتغالزایی از طریق پرداخت تسهیلات کم‌بهره و کمک‌های بلاعوض و نصب نیروگاه‌های خورشیدی خانگی، کمک به ارتقای سطح معیشت خانواده‌های زیر پوشش، تامین نیازهای بیماران صعب العلاج، اجرای موفق طرح اکرام ایتام و محسنین در راستای حمایت از کودکان یتیم و بدسرپرست و احداث مسکن ویژه مددجویان در شهرها و روستاهای استان از جمله مواردی بود که در این گزارش به شکل جامع ارایه شد.