گردشگری و توریسم

جانباختگان بیماری کووید ۱۹ در تایباد افزایش یافت

محسن سیاح روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۱۰ روز گذشته تعداد بیماران قطعی مبتلا به کووید ۱۹ در این شهرستان سه برابر شده که این امر زنگ خطر برای شهروندان این منطقه است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بطور میانگین روزانه ۱۰ بیمار مبتلا به این ویروس در این شهرستان شناسایی می‌شود که باتوجه به گنجایش و امکانات موجود در مرکز درمانی این شهر اگر شهروندان دستورالعملهای بهداشتی را رعایت نکنند در روزهای آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

فرماندار تایباد گفت: با توجه به وضعیت این شهرستان از نظر شیوع کرونا و بر اساس تصمیم گیری طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت کرونایی، محدودیتهای جدیدی در تایباد اعمال شده که بر این اساس فقط مشاغل گروه یک و ۲ فعالیت داشته و مشاغل گروه سه و چهار تعطیل هستند و در صورت بازگشایی و فعالیت، واحدهای متخلف ۱۵ روز پلمب خواهند شد.

وی افزود: بر این اساس پاسخگویی ادارات خدماتی در شهر تایباد نیز با دو سوم نیرو انجام می گیرد و سایر ادارات با یک دوم کارکنان فعالیت خواهند کرد.

سیاح ادامه داد: همچنین تا اطلاع بعدی تمامی مساجد شیعه و اهل سنت و برگزاری نماز جمعه در این شهرستان تعطیل است.

وی با بیان اینکه برگزاری آیین‌های جمعی مذهبی و اجتماعی نیز در این شهرستان ممنوع اعلام شده است گفت: حفظ سلامت عمومی در اولویت قرار دارد و با بخشهایی که با رعایت نکردن پروتکلهای بهداشتی، سلامت جامعه را به مخاطره بیندازند با قاطعیت و بدون چشم‌پوشی برخورد می شود.

فرماندار تایباد افزود: پزشکان، پرستاران و کارکنان مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستانی در این راه برای نجات جان هموطنان و سلامتی آنان همچون رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس سنگرها را خالی نکرده اند و دوشادوش هم سختی ها را به جان خریده اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بخش عفونی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) شهر تایباد بستری هستند از عموم شهروندان خواست با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، از حضور در تجمع و دورهمی‌ها پرهیز کنند.
هم اکنون ۲ بخش با گنجایش ۴۳ تخت برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان تایباد فعال است.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.