گردشگری و توریسم

پیکر ووشوکار زنجانی در خاک آرام گرفت

رامین موحدنیا، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برازمان ترخوانه از ووشوکار جوان و شایسته زنجانی بود که به بیماری سرطان مبتلا بود پس از تحمل قریب به ۲ سال درد و رنج ناشی از این بیماری، درحالیکه در بخش بیماران سرطانی بیمارستان ولیعصر (عج) شهر زنجان بستری و تحت مداوا بود غروب پنجشنبه چشم از جهان فرو بست.

وی اظهار داشت: این ووشوکار ارزنده زنجانی که از امیدهای این رشته ورزشی زنجان بود پس از حدود ۱۰ سال فعالیت ورزشی در رشته “تالو” در سن ۱۶ سالگی دچار این بیماری شد که پس از ۲ سال دست و پنجه کردن با سرطان در نهایت جان به جان آفرین تسلیم کرد و در بهشت زهرای زنجان آرام گرفت.  

موحدنیا به نشان های کسب شده از سوی این ووشوکار اشاره کرد و افزود: سال ۹۷ بیماری این ورزشکار فخرآفرین زنجانی مشخص شد و پس از آن نتوانست در تمرینات و عرصه رقابت های حضور یابد.

وی تصریح کرد: این تالوکار ارزنده قبل از ابتلا به این بیماری در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان حضور یافت و توانست مجوز حضور در اردوی تیم ملی را کسب کند.

موحدنیا افزود: مرحوم ترخوانه بهمن ماه ۸۶ در سن ۱۶ سالگی در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی جوانان حضور یافت و با کسب موفقیت به تیم ملی دعوت شد و بین سال‌های ۹۲ تا ۹۶ موفق به کسب یک برنز در رده نونهال، یک طلا و یک نقره در رده نوجوانان و یک نشان طلا و ۲ برنز در رده جوانان، شد و در رقابت های لیگ برتر جوانان کشور نیز برای باشگاه مقاومت ووشو زنجان فخرآفرینی کرد و نایب قهرمان شد.