گردشگری و توریسم

فرماندارگناوه: پروژه‌های اقتصاد مقاومتی شتاب‌دهنده توسعه باشد

به گزارش ایرنا، غلامرضا مهرجو روز شنبه در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی این شهرستان افزود: با توجه به اینکه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، رشد و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال را به دنبال دارد، در پروژه‌های این اقتصاد  سهمی برای اشتغال پایدار در نظر گرفته شود که امنیت شغلی مردم و آینده این منطقه را تضمین و تامین کند.

وی اظهارکرد: در این ارتباط از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر درخواست می‌شود  طرح‌های تعریف شده اقتصاد مقاومتی برای شهرستان گناوه به گونه‌ای تدوین و تنظیم شود که متناسب با ظرفیت و شرایط منطقه باشد.

فرماندارگناوه گفت: طرح جامع توسعه بنادر گناوه و ریگ، مطالعه و شروع عملیات سد روستای چهار روستایی به عنوان یکی از منابع تامین و تغذیه آب کشاورزی، توسعه آبخیزداری برای تقویت سفره‌های زیرزمینی، جنگل کاری، توسعه فضای سبز و توسعه و تکمیل راه‌های دسترسی این شهرستان به استان‌های دیگر و  مرکز کشور  باید در جلسات اقتصاد مقاومتی مورد توجه باشد.

وی افزود: باتوجه به اهمیت و موقعیت بنادر گناوه و ریگ در کشور، توسعه راه‌های ارتباطی این شهرستان نقش چشمگیری در افزایش صادرات کشور ایفا خواهد کرد.

مهرجو بیان کرد: پروژه راه ارتباطی جاده گناوه – میشان یکی از محورهای  مهم است که با تکمیل آن دسترسی شهرستان به مرکز و استان‌های دیگر کوتاه‌تر می‌شود و جلوگیری از تخریب زیرساخت‌ها و کاهش مصرف سوخت را به همراه خواهد داشت.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.