گردشگری و توریسم

استودیو ۲ در راستای «تهران شهری برای همه» افتتاح شد

به گزارش ایرنا از شهرداری منطقه ۲، «حسن رحمانی» روز شنبه در آئین افتتاح و بهره‌برداری استودیو ۲ که با حضور رییس و معاونین مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران برگزار شد، گفت: در دنیای امروز، ارائه داده و اطلاعات صحیح موجب افزایش دانش و آگاهی شهروندان می شود. برهمین اساس با تولید محتوا می توانیم ارتباط موثری بین سازمان و شهروندان را فراهم کنیم.

وی افزود: یکی از روش‌هایی که می‌تواند برای تغییر نگاه شهروندان به شهر کمک کند بازگو کردن دیدگاه ها و نظرات آنها، چالش ها و مشکلات محلات و همچنین دغدغه ها وسیاستهای مدیریت شهری است و راه اندازی استودیو ۲ فرصتی است تا شهرداری به عنوان نهاد اجتماعی، تمامی ظرفیت ها و خدمات خود را به شهروندان اطلاع رسانی کند و با ایجاد این ارتباط دوسویه مشارکت شهروندان را درشهر فراهم کرده و شاهد ارتقای فرهنگ شهروندی باشیم.

رحمانی با اشاره به اینکه استودیو ۲ با هدف استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های روابط عمومی در تولیدات رسانه‌ای راه اندازی شد، افزود: تشکیل شبکه رسانه ای در شهرداری منطقه۲ از اقدامات حوزه روابط عمومی است و در این شبکه از تمام ظرفیت های لازم شامل رسانه‌های مکتوب، رسانه‌های مجازی و رسانه‌های صوتی برای ارتباطات استفاده شده‌است.

وی راه اندازی استودیو ۲ را تکمیل شبکه رسانه‌ای روابط عمومی منطقه دانست و خاطرنشان کرد: این استودیو  از قابلیت و توان تولیدات محتوای رسانه ای، قابل انتشار در رسانه ها و فضای مجازی دارد و این فرصت را فراهم کرده است تا با بهره گیری از ظرفیت های داخلی روابط عمومی، وظیفه اطلاع رسانی و برقراری ارتباط دوسویه با شهروندان را به طور صحیح و تخصصی انجام  شود.

همچنی مشاور شهردار  و رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه بزرگترین دستاورد مدیریت شهری موضوع تغییر ریل مدیریت شهر است، گفت: رویکرد حفظ زیست شهر، کاهش هزینه هاو تحقق درآمدهای پایدار، عدالت اجتماعی و  مباحث اجتماعی و فرهنگی از رویکردهای مدیریت شهری است که برای رسیدن به این الگوی مدیریتی، نیازمند گفتمان شهری هستیم.

غلامحسین محمدی به  ایجاد شهر ارتباطی به عنوان یکی از برنامه‌ها و رویکردهای مدیریت شهری اشاره کرد و  گفت: شهر ارتباطی، شهری است که گفتگوی دوسویه، بالغ و رشد یافته بین شهروندان، مسئولین و سیاستگذاران شهری است  و در صورت ایجاد ارتباط دوسویه است می توانیم نگاه نردم را تغییر بدهیم.

وی با بیان اینکه  در شهر ارتباطی، ارتباطات به صورت  شفاف و پاسخگویی است گفت: برای رسیدن به شهر ارتباطی، نیاز داریم تا از تمام شریان های ارتباطی با مردم گفت‌وگو کنیم و در عصر کنونی، ضروری است این مسیرهای ارتباطی را افزایش دهیم.

به گزارش ایرنا منطقه ۲ شهرداری تهران در شمال‌شرقی میدان آزادی قرار دارد؛  این منطقه از جنوب به خیابان آزادی، از غرب به بزرگراه اشرفی اصفهانی و بزرگراه محمدعلی جناح و از شرق به بزرگراه شهید چمران محصور است.

محله‌های پونک، آریاشهر یا صادقیه، شهرآرا، ستارخان، فرحزاد،  گیشا، شهرک ژاندارمری یا مرزداران، شهرک غرب، سعادت‌آباد و طرشت از محله‌های این منطقه است.