گردشگری و توریسم

استاندار همدان: اعمال محدودیت‌های کرونایی برای حفظ سلامت مردم است

به گزارش ایرنا، «سیدسعید شاهرخی» روز شنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند از یکم آذر با هدف حفظ سلامت و جان مردم و کنترل هر چه بیشتر ویروس کرونا آغاز شده است.

وی بیان کرد: با توجه به هوشمندی این طرح در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همکاری و همراهی مردم، سطح محدودیت‌های پیش بینی شده به تدریج کاهش می‌یابد.

استاندار همدان تاکید کرد: چنانچه شهرستانی به علت بی‌توجهی به اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی در وضعیت قرمز باقی بماند، محدودیت‌های پیش بینی شده نه تنها تداوم یافته بلکه تشدید نیز می‌شود.

شاهرخی ادامه داد: همراهی و همکاری مطلوب و مناسب مردم به طور قطع ضمن کاهش آمار مبتلایان به کرونا در استان همدان، زمینه کاهش سطح محدودیت‌ها را نیز فراهم  خواهد کرد و در این راستا همه خدمتگزاران مردم در سطح استان برای اجرای طرح و اعمال محدودیت های پیش بینی شده حضوری موثر و فعال  دارند.

وی گفت: محدودیت‌ها ار جمله منع تردد از ساعت ۲۱ تا چهار صبح به صورت کامل و با نظارت دقیق متولیان امر و همراهی مردم اجرا می‌شود و عوامل نیروی انتظامی با آمادگی کامل ضمن اعلام و اطلاع رسانی این موضوع، بر روند اجرای دقیق این طرح نظارت دارند.

استاندار همدان با بیان اینکه در رابطه با محدودیت‌ها، اغنای مردم بسیار مهم است افزود: صدا و سیما و رسانه ها باید نسبت به تبیین و تشریح اهمیت طرح جامع مدیریت هوشمند و رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی به صورت جدی و مضاعف تلاش کنند.

شاهرخی با بیان اینکه براساس بازدیدها و گزارش های میدانی شهرستان ها از آمادگی خوبی برای اجرای طرح منع تردد برخوردار هستند، گفت: همه امکانات شهرستان‌ها باید برای اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند به کار گرفته شود.

وی نقش بازار را در کنترل کرونا موثر دانست و تاکید کرد: هر چند بیشترین علت ابتلا به کرونا حضور در دورهمی و مجالس عزا و عروسی است، اما تعطیلی برخی مشاغل هشداری است که همگان بدانند ویروس تبعات منفی زیادی به همراه دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته(۳۰ آبان) گفت که  شمار جانباختگان قطعی بیماری کرونا در کشور به ۴۳هزار و ۸۹۶ نفر رسیده و  در مجموع ۸۲۸ هزار و ۳۷۷ بیمار مبتلا به کرونا نیز تاکنون در کشور شناسایی شده است که از این تعداد ۵۸۹ هزار و ۲۵ نفر هم بهبود یافته‌اند.