گردشگری و توریسم

سه منطقه محروم لرستان توسط بنیاد علوی محرومیت زدایی می‌شود

محسن منصوری شامگاه جمعه در نشست طرح‌های بنیاد استان اظهار داشت: برخی از ماموریت های بنیاد مستضعفان جنبه عمومی و برخی اختصاصی داشته است که ساخت مسکن محرومین و خانواده های پر معلول، کمک به تامین سیمان مناطق سیل زده ،ساخت خانه های بهداشت و تهیه زمین های ورزشی را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: از مبلغ فوق ۴۰ میلیارد تومان به موضوع کرونا اختصاص یافته که به دستگاه های مختلف مثل کمیته امداد ،بهزیستی ،سازمان زندان‌ها و مجموعه‌های حمایتی اختصاص یافته است. 

وی افزود: مبلغ ۱۲ میلیارد تومان به گروه‌های مردمی، مساجد، مجموعه‌های جهادی و تشکل هایی که در حوزه کرونا فعال بوده اند اختصاص یافته است. 

منصوری بیان کرد: با توافق استاندار چند منطقه از استان به عنوان مناطق محروم و مورد هدف جهت تحقق طرح الگوی جامع آبادانی و پیشرفت انتخاب شدند، مناطق زز و ماهرو و زلقی در شهرستان الیگودرز و کوهدشت شمالی در شهرستان کوهدشت مورد توجه بنیاد علوی قرار گرفته اند.  

وی ادامه داد: بر اساس تصمیمات قبلی با هماهنگی استاندار و رئیس سازمان برنامه و بودجه و مدیران اجرایی تصمیم گرفته شد ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای شهرستان الیگودرز در ۲بخش ذکر شده و اعتبار ۲۰ میلیارد تومان برای کوهدشت شمالی جهت اجرای پروژه های مختلف عمرانی و اقتصادی اختصاص یابد. 

وی گفت: اعتبار ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای کارآفرینی اجتماعی در مناطق هدف اختصاص یافته است. 

منصوری اظهار کرد: امیدوار هستیم با حمایت مردم خوب لرستان و مسئولین استان بتوانیم قدم‌های مناسبی را برای رفع محرومیت در این استان برداریم.