گردشگری و توریسم

فرماندار : تردد خوروهای غیربومی در شهر ساری ممنوع است

ه گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ساری، عباسعلی رضایی روز شنبه در نشست ستاد شهرستانی مقابله با کرونا افزود : نیروهای پلیس راهور در پنج مبادی ورودی و خروجی شهرستان ساری برای اجرای محدودیت های کرونایی حضور دارند.
وی اضافه کرد : براساس مصوبه ستاد ملی کرونا ورود خودروهای غیر بومی در شهر ساری به عنوان یکی از شهرستان های با وضعیت قرمز کرونایی شبانه روز با ۱۰ میلیون ریال جریمه اعمال قانون خواهد شد.
رییس ستاد مقابله با کرونا شهرستان ساری اظهار داشت : همچنین بر اساس مصوبه جدید از روز شنبه تنها مشاغل سطح یک که شامل ۲۱ رسته شغلی است، اجازه فعالیت دارند و مشاغل سطح دو تا چهار تا تغییر وضعیت کرونایی از قرمز به نارنجی و یا زرد باید تعطیل باشند.
وی عمده مشاغل سطح یک را شامل واحدهای بهداشتی و درمانی ، حمل و نقل عمومی بار و مسافر درون و برون شهری، فروشگاهای زنجیره ای و سوپر مارکت ها و عرضه کنندگان مایحتاج عمومی و برخی دیگر رسته ها شامل آرامستان ، تراشکاری و جوشکاری، تعمیرات و لوازم یدکی خودرو اعلام کرد.
 رضایی اظهار داشت : علاوه بر این ، از ساعت ۲۱ تا  چهار بامداد نیز هرگونه تردد خودرویی در شهر ساری ممنوع است و انتظار ما این است که شهروندان با همراهی و همکاری خود در اجرای درست این طرح نیروهای مستقر از جمله نیروی انتظامی را حمایت کنند.
 وی از اتحادیه‌ها ، مجامع امور صنفی و گروه های بازرسی و نظارت شهرستان ساری خواست تا با همراهی نیروی انتظامی و مراکز بهداشتی و درمانی بر اجرای درست این محدودیت های کرونایی نظارت داشته باشند و با متخلفان نیز برخورد کنند.
بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونای مازندران و قرارگاه عملیاتی مقابله با ویروس کرونای مازندران ، شهرستان های ساری ، آمل و بهشهر از مناطق دارای وضعیت قرمز کرونایی در مازندران هستند. ۱۹ شهرستان دیگر مازندران هم وضعیت نارنجی کرونایی دارند.

طبق آخرین گزارش دو دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران و بابل هم اکنون حدود ۷۸۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان تحت درمان قرار دارند که ۱۹۲ بیمار در وضعیت حاد تنفسی در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند.
ویروس کرونا از سی ام بهمن ماه سال گذشته در استان مازندران شیوع یافت و تاکنون افزون بر ۳۷ هزار مازندرانی به این ویروس مبتلا شدند و حدود یک هزار و ۷۵۰ نفر نیز جان خود را با علایم بیماری کووید ۱۹ از دست دادند.