گردشگری و توریسم

جریمه پنج میلیون ریالی در انتظار خودروهای متخلف در هرمزگان

سرهنگ مهدی نیکبخت شامگاه سه شنبه با اعلام این خبر به رسانه ها اظهار داشت: در این طرح ورود خودروهای غیر بومی به استان و خروج خودروهای بومی نیز ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده این طرح در ۹ ورودی استان و ۴ ورودی بندرعباس اجرا می شود.

محدودیت‌های جدید کرونایی از اول آذر در هرمزگان

معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان نیز در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: محدودیت‌های جدید کرونایی از اول آذر در شهرهای دارای وضعیت قرمز استان اعمال می‌شود.

سعید ناجی بیان داشت: در طرح جامع اعمال محدودیت های جدید ،شهرها و شهرستانها در سه سطح قرمز، نارنجی و زرد  تقسیم می شوند که سطح سه یا قرمز بیشترین میزان محدودیت را دارد و سطح دو یا نارنجی محدودیت های کمتری دارد و میزان اعمال محدویت ها در شهرهای دارای سطح یک یا زرد کمتر است.

وی خاطرنشان کرد: تعطیلی ها فقط شامل مشاغل و کسب و کارها نیست و شامل، مدارس، آموزشگاهها، دانشگاهها و مراسم فرهنگی و مذهبی نیز می شود و در سطوح هشدار یک، دو و سه آموزش ها و مدارس غیر حضوری است و برای دانشگاهها و مراسم مذهبی و فرهنگی نیز فعلا به مدت دو هفته محدودیت ایجاد می شود.

ناجی ادامه داد: در مورد فعالیت کارکنان ادارات نیز بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا در شهرستانهای با سطح هشدار ۳ و قرمز فقط حدود یک سوم کارکنان در محل کار حضور پیدا می کنند، در سطح دو یا نارنجی ۵۰ درصد کارکنان حضور پیدا می کنند و در شهرستانهای با وضعیت زرد یا سطح هشدار یک، دو سوم کارکنان حضور خواهند داشت.

وی افزود: محدودیت های بعدی برای تردد وسایل نقلیه است که در شهرستانهای با وضعیت دو و سه یعنی قرمز و نارنجی، خودروهای بومی با پلاک هر شهرستان حق خروج از شهرستان را ندارند و خودروهای با پلاک غیر بومی شهرستانهای دیگر حق ورود به این شهرستانها ندارند.

براساس آمارهای اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تا ۲۷ آبان ماه ۸۷۵ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را در این استان از دست دادند.