گردشگری و توریسم

۲۱۶ دانش‌آموز فریدونکناری از تلفن و تبلت هوشمند برخوردار شدند

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، مدیر آموزش و پرورش شهرستان فریدونکنار با اشاره به راه اندازی پویش مردمی خرید گوشی و تبلت دان‌ آموزی در این شهرستان اظهار داشت: تعداد ۸۶ گوشی تلفن و تبلت در راستای ایجاد همدلی و استمرار فرآیند یادگیری، توسط خیران نیک اندیش ، همکاران فرهنگی و مرکز نیکوکاری یاران مهربان، تهیه و در اختیار مدیران مدارس جهت تحویل به دانش آموزان نیازمند قرار گرفت.

عظیم اسماعیل زاده افزود: جمعی از همکاران اداری آموزش و پرورش فریدونکنار نیز در اقدامی خداپسندانه با راه اندازی پویش، بخشی از حقوق خود را جهت تهیه تبلت ویژه دانش‌آموزان کم توان مالی اختصاص دادند که با مبالغ جمع آوری شده سه تبلت متناسب با نیازهای دانش آموزان تهیه و به افراد نیازمند اهدا شد.

وی گفت: همچنین ۱۳۰ مورد تسهیلات ۲ میلیون تومانی نیز جهت تهیه تبلت و گوشی هوشمند در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار گرفته و در مجموع که خود اقدام به خرید تجهیزات هوشمند کردند و با این حساب نیاز ۲۱۶ دانش‌آموز بدون تبلت این شهرستان برطرف شد.

اسماعیل زاده هدف از این کار را بهره مندی دانش آموزان نیازمند از آموزش های مجازی از طریق شبکه دانش آموزی شاد عنوان کرده و گفت: با وجود گذشت بیش از  دو ماه از شروع سال تحصیلی همچنان  ۲۸۴ دانش آموزان نیازمند دیگر از این  شهرستان ، در انتظار تحویل تبلت های آموزشی هستند.

شیوع ویروس کرونا و لزوم فاصله گذاری اجتماعی باعث کوچ اجباری دانش اموزان به فضای مجازی شد. همچنین آموزش و پرورش مازندران سال تحصیلی جدید را در حالی آغاز کرد که حدود ۴۰ هزار دانش آموز استان فاقد تجهیزات هوشمند همچون تبلت و گوشی تلفن همراه بودند تا در کلاس های مجازی شرکت کنند.

بر اساس گزارش رسمی آموزش و پرورش مازندران ، تاکنون ۲۰ هزار دستگاه تبلت و گوشی توسط خیرین و دستگاه های دولتی استان خریداری و تحویل دانش آموزان نیازمند شده است.