گردشگری و توریسم

پنج هزار و ۹۳۵ زن خانه‌دار در قزوین تحت پوشش بیمه هستند

صدیقه ربیعی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آمار بیمه شدگان زنان خانه دار در سال گذشته پنج هزار و ۳۳ نفر بود که از ابتدای امسال تاکنون در این خصوص با رشد ۱۸ درصدی همراه هستیم.

وی با بیان اینکه ۶۷۹ زن خانه دار قزوینی در سال جاری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: حمایت از زنان سرپرست خانوار و بدون سرپرست در سال های اخیر باعث شده تا بخش عظیمی از زنان استان از این قانون حمایتی برخوردار شوند.

ربیعی با بیان اینکه زنان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی می‌توانند از امکان بازنشستگی و کارافتادگی استفاده کنند،گفت: بیمه زنان خانه‌دار تحت کد بیمه مشاغل آزاد بوده و بر اساس قوانین تامین اجتماعی و بسته به نوع انتخاب بیمه شده با قراردادهای ۱۴، ۱۶ و ۱۸ درصد صورت می‌گیرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوینی خاطرنشان کرد: بیمه تامین اجتماعی تنها بخشی از هدف گذاری دولت برای حمایت از زنان خانه دار است که از سال ۸۷ به سراسر استان‌های کشور ابلاغ شد.

ربیعی یادآور شد: بیمه تامین اجتماعی برای زنان خانه دار سبب می‌شود تا این افراد براساس عدالت اجتماعی بتوانند پس از گذشت سال‌ها از امکان بازنشستگی و خدمات درمانی برخوردار شوند.