گردشگری و توریسم

برداشت زعفران از مزارع ورامین آغاز شد

«محسن بنائیان» روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در سابقه تاریخی کشاورزی ورامین، همواره کشت زعفران به عنوان یک کالای مهم رواج داشته و آب و هوای مناسب و خاک حاصلخیز این شهرستان برای کشت این محصول مناسب است.

وی افزود: یکی از مهمترین محدودیت‌های توسعه کشاورزی در شهرستان ورامین، آب زراعی است و زعفران به دلیل نیاز اندک به آب و ارزش افزوده‌ای که نصیب کشاورزان می‌کند می‌توان در حوزه کشاورزی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اقدامات و پژوهش‌های صورت گرفته، توسعه کشت زعفران در سطح شهرستان ورامین در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی قرار گرفته و سطح زیر کشت این گیاه امسال به ۱۰ هکتار افزایش یافته‌است.

بنائیان سطح زیر کشت این گیاه در سال زرعی گذشته را ۶ هکتار اعلام کرد.

وی گفت: میانگین برداشت محصول زعفران از اراضی کشاورزی ورامین به ازاء هر هکتار سه کیلوگرم است.

مدیر جهاد کشاورزی ورامین تصریح کرد: هر چند که دولت خرید تضمینی محصول زعفران را در دستور کار خود قرار داده ولی میزان تولید این محصول در ورامین در حدی است که در شهرستان بسته‌بندی و توسط تولید کنندگان به صورت مستقیم در بازار عرضه می‌شود.

شهرستان ورامین بیش از ۸۰ هزار اراضی قابل کشت دارد که به دلیل محدودیت های موجود در تأمین منابع آبی، تنها ۳۸ هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی می رود.

ورامین  در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع است.