گردشگری و توریسم

۴.۵ هکتار از اراضی ملی فسا رفع تصرف شد

مجید کشاورزیان روز دوشنبه به ایرنا اظهار داشت:همکاران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فسا پس از آگاهی از تصرف صورت گرفته و کاشت غیرقانونی نهال در عرصه های مذکور، جهت پیگیری موضوع در محل حاضر و پس از بررسی و  تهیه نقشه، اراضی مازاد تصرفی را مشخص کردند. 

وی اضافه کرد:به استناد تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع کشور و دستور دادستانی و همچنین با همکاری پاسگاه های انتظامی کوشکقاضی و زرجان نهال های کاشته شده قلع و قمع و از اراضی ملی رفع تصرف گردید.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فسا بیان کرد: حفاظت از منابع طبیعی با رویکرد پیشگیرانه اولویت اصلی منابع طبیعی است که در این راستا گروه‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت  به صورت مستمر عرصه‌های ملی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند.

وی  اظهار داشت: آسیب های وارده به منابع طبیعی می تواند سلامت مردم و جامعه را به خطر بیندازد که لازمه جلوگیری از این موضوع مبارزه با سودجویان و متخلفان است.

کشاورزیان از شهروندان درخواست نمود که هرگونه تخریب و  تصرف در سطح عرصه های منابع طبیعی را با شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع و یا اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فسا گزارش دهند.
 

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.