گردشگری و توریسم

بیش از ۱۵۰۰ تُن روغن خوراکی در کردستان توزیع شد

طاها سمیعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون برای تنظیم بازار استان سه هزار و ۷۳ تُن برنج و ۶ هزار و ۶۹۲ تُن شکر نیز تامین و بین خانوارها و صنف و صنعت استان توزیع شده است.

رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از اختصاص سهمیه جدید روغن به استان خبر داد و افزود: قرار است در یک مرحله ۱۵۰ تُن، مرحله بعدی ۵۳۵ و سومین مرحله هم ۳۸۸ تُن روغن خوراکی وارد استان شود.

سمیعی یادآور شد: این سهمیه اختصاص داده شده به مرور وارد استان شد و سپس در بین فروشگاه های زنجیره‌ای و بزرگ استان کردستان توزیع می‌شود.

وی با اعلام اینکه ۷۰ درصد میزان سهمیه جدید روغن تخصیص داده شده به استان مایع است، گفت: در یک ماه اخیر ۱۱۵ تُن مرغ منجمد هم در استان به منظور تعادل بخشی به بازار گوشت سفید توزیع شده است.

رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷ جلسه کارگروه استانی تنظیم بازار به ریاست استاندار یا معاون هماهنگی امور اقتصادی او تشکیل شده است.

سمیعی گفت: در جلسات کارگروه استانی و شهرستانی تنظیم بازار در خصوص اقدامات لازم برای تامین و توزیع کالاهای اساسی و قیمت گذاری بسیاری از کالاها و خدمات بحث های کارشناسی انجام و سپس مصوب می‌شود.

استان کردستان دارای ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان، یک هزار و ۷۰۰ روستای دارای سکنه است و بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ دارای یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر جمعیت است که ۷۰ درصد از این افراد در شهرها و ۳۰ درصد نیز در روستاها ساکن هستند.