گردشگری و توریسم

استاندار ایلام: بازارچه هلاله شمالی در کمیسیون تخصصی تصویب شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی عصر یکشنبه در دیدار با بزرگان و مصلحان و امام جمعه و شهردار چوار افزود: شهرستان های چوار و دهلران از نظر صنعتی و اقتصادی پیشرفت های خوبی داشته اند ‌و سرمایه گذاری‌ خوبی هم در این مناطق انجام شده است که می تواند موجب تحول و توسعه در استان شود.

وی ضمن قدردانی از ابراز لطف و محبت مردم شهرستان چوار اظهار داشت: شهرستان شدن چوار مستحق مردمان بزرگ این دیار است.

وی با اشاره روال سخت کار تقسیمات کشوری در دولت تدبیر و امید افزود: در دولت قبل در حوزه تقسیمات کشوری بعضا بی رویه کار شد و مناطق زیادی ارتقا یافت و البته این مشکلات مالی و اقتصادی و اجتماعی فراوانی برای دولت بعد ایجاد کرد.

استاندار ایلام تاکید کرد: اما در دولت تدبیر و امید به دلیل تدوین طرح جامع تقسیمات کشوری، ارتقای مناطق کلان سخت و متوقف شد.

سلیمانی‌دشتکی با بیان اینکه از ۲۰ تغییر در تقسیمات کشوری طی هفت سال گذشته سه مورد مربوط به استان ایلام است، یادآور شد: ارتقای دهستان دشت عباس به بخش و ارتقای بخش های هلیلان و چوار به شهرستان کار بسیار سخت و دشواری بود که در این دولت انجام شد.

وی با اشاره به اینکه چوار بیش از ۸۰ سال به عنوان بخش بوده و پتانسیل و ظرفیت بسیار مناسبی برای ارتقا داشته است، اضافه کرد: البته تلاش های زیادی در این راستا شکل گرفت که در نهایت با تلاش خود مردم و خادمان مردم در دولت، تقسیمات کشوری استانداری و همینطور رایزنی‌های فراوان در وزارت کشور و تقسیمات کشوری وزارتخانه صورت و این امر مهم محقق شد.

استاندار ایلام گفت: رایزنی و پیگیری های فراوانی با مسئول تقسیمات کشوری وزارت کشور انجام و وی متقاعد شد که پرونده را با امضای وزیر به دبیرخانه هیات دولت و کمیسیون دفاع امنیتی ارجاع دهند.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت : قرار بود در سفر رییس جمهوری و افتتاح طرح ها و پروژه های استان همزمان خبر شهرستان شدن چوار به عنوان عیدی به مردم این منطقه اعلام شود اما به دلایل مختلف این سفر انجام نشد.

وی در ادامه ضمن تشکر از مردم خوب چوار در پیگیری مطالبات خود از جمله تبدیل بخش به شهرستان گفت: مردم خواستند و ما هم در مسیر خواسته مردم حرکت کردیم.

وی ادامه داد: همچنین موضوع را بارها از طریق معاون اول رییس جمهوری، رییس دفتر رییس جمهوری و وزیر کشور چه از طریق تماس‌های تلفنی و چه حضوری دنبال شد تا اینکه بالاخره در جلسه هیات دولت مطرح و به تصویب رسید.

در این نشست علی اکبر بسطامی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی طی تماس تلفنی مراتب قدردانی و تشکر خود را به خاطر تلاش و پیگیری قاسم سلیمانی‌دشتکی در تبدیل بخش چوار به شهرستان ابراز و استاندار ایلام نیر از زحمات ایشان در این زمینه تشکر کرد.

در پایان این نشست امام جمعه چوار و یکی از بزرگان به نمایندگی از مردم مراتب قدردانی مردم شهرستان چوار را به استاندار ایلام به خاطر تلاش های گسترده در شهرستان شدن این منطقه اعلام داشتند و تندیس یادبودی را به پاس قدرشناسی به وی اهدا کردند.