گردشگری و توریسم

الکاظمی: انتخابات عراق در زمان مقرر برگزار می شود

به گزارش ایرنا، در بیانیه عصر امروز اطلاع رسانی دفتر نخست وزیر عراق آمده است: مصطفی الکاظمی امروز در جریان دیدار اعضای کمیسیون عالی انتخابات مستقل عراق تاکید کرد که دولت عراق به موعد برقراری انتخابات در ششم ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ میلادی متعهد است.

براساس این بیانیه، الکاظمی برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی را ماموریت دولت و خواست ملت عراق دانست و از اعضای کمیسیون عالی مستقل انتخابات این کشور خواست تا نیازهای خود را اعلام کنند تا در هیئت وزیران در سریعترین زمان ممکن برای اجرای این ماموریت تاریخی دولت متبوعش تصویب شود.

الکاظمی همچنین بر صدور دستورات لازم به همه وزارتخانه ها و نهادهای عراق برای رفع موانع و بروکراسی پیش روی کمیسیون انتخابات تاکید کرد و گفت: ثبت نام رای دهندگان چالش بزرگی است و باید بیست و چهار ساعته برای تامین شرایط لازم به منظور موفقیت انتخابات تلاش کرد.

رییس جمهوری عراق و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد نیز روز شنبه  در دیدار با یکدیگر بر لزوم آغاز آمادگی‌ها برای برگزاری انتخابات زودهنگام آینده عراق با بالاترین میزان شفافیت و سلامت و هماهنگی سازمان ملل با کمیسیون انتخابات عراق در زمینه نظارتی تاکید کردند.

انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق قرار است ششم ژوئن ۲۰۲۱ (نیمه خرداد ۱۴۰۰) برگزار شود. رییس جمهوری عراق ۱۵ آبانماه جاری قانون جدید انتخابات این کشور را پس از تصویب در پارلمان، تایید کرد.